|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med att om man dra fullt på tex 2:an 3:an 4:an så kan oljenevå lampan börja lysa, även fast det är bra med olja i motorn! Kan det vara nått trassel med givaren i tråget? Jocke www.frid.cc | |
| Vilken av bilarna pratar du om?Är de den röda lampan med oljekannan som lyser till är de inte en nivå lampa de är en oljetryckslampa stor skillnad orange lampa med oljekanna är nivålampa tror inte BMW har någon sådan på några av sina bilar möjligtvis på dom senaste.lyser den röda till fast du har tillräckligt med olja bör du kolla upp de snarast.Har du tur är de givaren som är kass annars har du dåligt oljetryck i motorn.Åk till en verkstad och mät oljetrycket med en mätare fall du inte äger en sådan själv och kan koppla in den. | |
|
Det är Alpinan..sitter oljetrycksmätare i dom orginal så oljetryck finns det. Det är oljenivån på check panelen.. Det är as skumt... Jocke www.frid.cc |
|
|
tror att du besvarade frågan själv:) har du tryck (förutsatt att tryckmätaren och givaren till denna funkar!) och nivån på stickan är bra så måste ju givaren till checkens varning strula.. BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Det som gör det skumt är att det bara uppstår när man varvar ur på flera växlar..inte nån enstaka gång man varvar.. Jocke www.frid.cc |
|
|
Det är ju inte helt omöjligt att oljan inte hinner ner till tråget när du drar på ordentligt! Oljepumpen trycker väl upp så snabbt på högre varvtal att nivågivaren reagerar på sjunkande oljenivå... =D |
|
|
rob_t_j72: det var ju min teori oxå..men vad kan man göra åt saken?,inte så kul då man inte "vågar" ligga på längre stunder då man inte vet om den helt plötsligt går torr på olja! Jocke www.frid.cc |
|
|
Nja tror inte att den går torr utan antagligen är väl givaren placerad så att oljan inte täcker den vid fullt pådrag! Eftersom du har oljetrycksmätare och trycket finns så skulle jag känna mig lugn, men jag förstår, det är inte kul att få såna varningslampor att lysa... Oljepumpen kaviterar (pumpar luft) ju inte eftersom du har tryck hela tiden. MVH Robban |
|
|
All olja pressas med största sannolikhet bak i tråget där sitter oljepumpen så har du bara tryck kan du vara lugn. Bilar som vi har byggt för att gå på strippen (läs jänkare med v8or) svetsade vi alltid skott i tråget så oljan trycktes bak i etapper.... Konstruktionsmiss original? Alt inte byggt för sådant körsett!!! |
|
|
Bara att gasa mao!!!!!!=) Jocke www.frid.cc |
|
|
Hittade ett olje läck på baksidan av toppen..locket som sitter där läcker och verkar ju inte så j*vla kul att byta packning på = trångt! Frågan är ju om detta kan ha något med problemet med oljenivån att göra? Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.