AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
505

8:a i e36?

An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Går det att trycka ner en BMW 8:a i en e36:a?
Någon som har försökt, och som vet om det kanske går eller om det är helt omöjligt.
Skulle vara kul om det gick att få ner 8:an från 540:n.

Anledning till att jag inte vill montera in en M3, är pga att det är en aning ovanligare med en V8 i + att bottendraget i 8:an är en aning bättre. Vill ha en bil som drar genom hela registret och inte en bil med en hårt trimmad motor som måste varvas så in i h-vete.

Tacksam om det finns någon som vet...
//Anders G
Tjena Anders!
Jag vet ingen privatperson som har gjort det. Men jag vet att man i Alpinas B8 har tryckt i en V8 på 4,6 liter. Det gick fint. Men lite trångt var det ju alltid. =)

"If everything seems under control you're just not going fast enough!"
mag
Det finns en E30 som kör lång lopp som dom har satt i en V8a i det är några år sedan dock, har sett bilder på motor rumet såg mycket bra ut inte överdrivet trångt, så det borde gå.

vad besiktningen säger är en annan sak dock

mag
De
145
Dexx
523 E39
Hej Anders, Kul ide du har fått...

Visst finns det någon som gjort det tidigare.. Alpina hade en modell som hette B8 4,6, den hade 333hk och 470 Nm...
Det finns bilder på motorn på deras hemsida(lite tight ser det ut att vara)
Hoppas att du lyckas med din installation, ser fram emot att höra om en 340i...:-)
MVH dexx
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Det finns ett reportage om Alpina B8 under Diverse/ovanliga BMW.
Jag tror förövrigt att den bilen är tillsalu.

Gerhard//
B8:an är såld.. till mig!

För att v8:an skulle få plats fick Alpina bygga om bla oljetråg och byta oljepump.

Mvh

//B

Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Bruno: Jag får gratulera köpet av till den i mitt tycke sista Alpina modellen med karisma.

Gerhard//
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Även Hamann kirrar V8 i E36. Kostar väldigt mycket att konsultera dem. Som exempel modifiering av 316 56.000.-
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
powerkjell: Nu snackar vi D-mark väl?
Eller är det Euro :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.