|
|
|
|---|---|
|
Nån som kan hjälpa mig hitta en sida där jag kan få klart för skillnaderna. No turbo shit, just real power! | |
|
240hk mot 286 alt. 321hk. Sedan har jag hört att US M3 är typ en trimmad 328 motor, lite uppborrad. Den heter väl S50US.??? Ser ut som en 325'a under huven, dock står det BMW M power på ventilkåpan. -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Länk Hittade själv lite info om S50US B30: Borrning: 86 mm Slag: 85,8 mm Slagvolym: 2990 cm3 Kompression: 10,5:1 Effekt: 176 KW/6000 rpm Vridmoment: 305 Nm/4250 rpm Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Funderar på att beställa lite delar ifrån USA. Men passar delarna verkligen till min M3:a ? När kom den första E36 USA M3:an ? Är det bara toppen som är annorlunda på USA M3:an eller är drivlinan ifrån 328 också? Passar således koppling , shortshift och liknande ifrån en USA M3 på min europeiska ? Vore bra att veta vad som man ska undvika att köpa ifrån USA. |
|
|
Tjena Tabasco! Om man jämför min US M3 -97 med en Europa modell så är allt lika förutom motor och växellåda. Hjulupphängning, bromsar, drivlina, etc, allt är likadannt som en Euro M3. T.o.m. standrard luftfiltret är samma. Dollarn ligger så lågt just nu så det är självklart billigt att beställa saker från USA! =) Mvh Tobias |
|
|
Så med andra ord så är inte koppling och shortshift lika på USA modell och Europa modell ? |
|
| shortshift borde passa. Då den inte har så mycket med själva lådan. annars bygger du om den du har ;) eller köper en från z3m.. förden har kortare lägen hörde jag! ska själv göra nått åt de! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.