|
|
|
|---|---|
|
Har upptäckt att bilen läcker lite olja och det är några droppar efter varje avstängning. Har lagt under pappkassar för att försöka lokalisera läckaget och har sett att det kommer från främmre kränningshämmaren och det ser ut som det har droppat ner på den från växellådan. Det jag tycker är lite knasigt är att oljan är kolsvart och luktar lite avgaser som oljan i motorn gör. Oljan i växellådan ska väll inte ha den färgen eller lukta så ? Det ända läckaget jag har sett högre upp på motorn är från en av bultarna på ventilkåpan men det är bara nån droppe och kan inte se att det kan komma därifrån. Nån som har några förslag på vart det kan kommer ifrån? Tackar för svar och kan tillägga att jag inte har sett nån skillnad på oljestickan.. | |
|
Kan va packboxen på utgående axel som börjar bli lite trött. ///Jesper |
|
|
Hade ett oljespill på 525:an och letade mig fördärvad till dess att jag upptäckte att det var stötdämparen. Ligger spillet nära framhjulet? /Hawkan |
|
|
Jag hade läckage mellan oljefilter o motor "stålomspunna slangar". Vet inte om det sitter på samma sätt på 6:an men oljan rann bakåt av fläkten så den rann inte ner där det läkte. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
Det enklaste sättet att lokalisera ett läckage är att först tvätta orentligt rent runtom läckaget. Sedan kör man en sväng, hissar upp bilen och tittar var det läcker... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
J.Dredd : Menar du bakre packboxen på vevaxeln ? (är det utgående från vxlåda borde det ju va sån olja) Hawkan : Det kommer inte från dämparna. LNBT : Ska kolla där ,har för mig att jag har synat filtert noga men ska kika igen.. Jesperado: Japp hade tänkt att köra på ditt tips, men tänkte höra här först om nån hade nån bra teori innan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.