|
|
|
|---|---|
|
Hej Det är så här att jag funderar på att köpa en väldigt fin BMW 320 IA/2-92, alltså en coupe. Den är röd och utrustningen är följande: AUTOMAT, RADIO, AC, LÄDERRATT, EL HISSAR, FÄLLBART BAKSÄTE, LÄTTMETALLFÄLGAR. Bilen är svensksåld och har rullt ca 9000 mil. Det är en dam som har ägt bilen, alltså en ägare bara. Ett riktigt praktexemplar med andra ord. Min fråga är nu: Den dagen man vill sälja bilen, kommer det vara negativt att bilen är utrustad med automatlåda, just med tanke på den sportiga modellen. Som sagt, funderar lite på att köpa denna bil men backar lite för att den har en automatlåda. Vad tycker ni? | |
changco |
Bara du trivs med automatlåda, finns kanske många ägare som backar på grund av att det är automat, men å andra sidan finns det folk som verkligen vill ha automat så har du ju en köpare, men köp den inte om du vill ha manuell. |
|
Bilar med automatlåda står lite lägre i pris 5000-10000kr SOm sagt det gäller att hitta en köpare som vill ha automat, dessa modeller köps ju mest av ungdomar och vill man åka sportigt ska man ha manuelll. |
|
|
Törs man fråga vad hon vill ha? Min "dam" och jag kör gärna automat, så om du inte slår till, så kanske vi kan få en chans....? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ok Jag får tänka på saken....... /Fredrik |
|
|
En automat gör sig väl bättre med lite mer motor? Som min 325 som ska säljas.... Automat är bekvämt |
|
|
till styrman1, när växlar din automat. Har själv en 525ia och den växlar vid 5000-5200 om man maxar från stillastående. Ska den inte växla vid 6000 eftersom det är där maxeffekten ligger. Rotax Power Rules |
|
|
Har sällan provat fullgasväxlingar men ska göra det nästa gång jag kör min 325. Just nu står den mest då jag köpt en roligare bil. Automat är bekvämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.