|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen varit i kontakt med BMW Solna ang. en sk. goodwill reparation. De (verkstaden) fick avslag från högre ort på att skadan var av den art att den ej skulle klassas som goodwill. Nu hör till saken att en vänlig själ här på forumet har delgivit mig sitt skade ärende nummer och allt som han fick gk. av Solna. Den var av samma typ, dvs. igensatt kolkanister som ej medger avluftning av tank. Tanken häver sig tills det att den spricker i godset och börjar att läcka. Jag försökte i dag få lite bättre svar på varför samma skada i ett fall går igenom och ett annat ej blir åtgärdat, genom att kontakta avdelningen som gör bedömningen(hade tidigare gk. GW nr. och allt). Men dit skulle jag inte ha ringt eftersom personen jag talade med tyckte att "det har du inte med att göra" hur vi får ersättning och bedömmer. Kul och trevlig inställning från BMW. Tycker att en läckande tank på en 4½-år "gammal" bil som kostade över 900000:- ny inte skall vara något man bara skall "köpa läget" när en trasig kolkanister (fabrikationsfel) är boven. Bilen är fö. fullservad hos BMW NL i Berlin under de 11500´mil den hittills har gått. Vad har Ni för upplevelse av deras policy när det gäller GW ? Nu drar skiter jag ivf. i deras nonchalans mot sina kunder och fixar det själv på egen bekostnad hos min lokala BMW-mek. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 | |
|
GW gäller mig veterligt inte på mer än 3 år gamla bilar. Du har väl Europlus på din bil väl eller var den köpt privat? Min upplevelse är att Solna ställer upp bra på goodwill både 330, x5 och tidigare 740 har funkat bra med GW upp till 10k mil. Det säger sig själva tt verkstaden inte kan utföra ett jobb, GW eller ej om dom inte får betalt dom bedriver ju inte välgörenhet. Är ju inte kul att drabbas av en läckande tank men man jag anser inte att man kan hålla BMW ansvariga för ett fel som kommer efter 4½ år. Din bil kostade väl 25% av nypris när du köpte den gissningvis och ju äldre en bil blir desto mer måste man tyvärr vara beredd att lägga på underhåll för att hålla nybilsnivå på den. Första ägaren klarar underhållskostnaderan men får ett duktigt värdefall, följande ägare blir förskonade från detta och får dock betala lite mer på delar mm.En bil är som ett verktyg det slits och måste udnerhållas för att fungera perfekt:) Lycka till! Bil&Motorteknik kanske kan svetsa tanken åt dig? Mvh Asken |
|
|
Inget sagt om att själva verkstaden skall betala rep. på min bil ur egen ficka. Det skall de självklart ha betalt för. Vissa verkstäder brukar ju vara ganska flitiga med att kolla om uppdateringar på fabrikationsfel har gjorts, för att därigenom få lite mer jobb. Det som jag hänger upp mig på är att två likadana fall behandlas så olika. Den bilen som jag refererar till är en 740-98 och vart åtgärdad så sent som förra året. Sen tycker jag att man bör kunna motivera sig bättre när det gäller en känd fabrikationsfel som kolkanistern på 740-E38 tydligen är, än att kläcka ur sig "det har du inte med att göra". För mig känns det just nu utagerat. Vad beträffar fortsatt rep. så skall den just till "Perre" på B&M. Det är inte första bensintanken han fixar på E38 enl. honom själv. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.