AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
769

Lacka fälgar?

Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Går det? Skulle typ vilja tona dom..
Du vill ha en mörkare grå nyans? De finns ju fälfixar firmor, men perosnligen tycker jag de är synd att förstöra den väldigt tåliga orginal lackeringen på bmws fälgar

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Det rinte orginal fälgarna ja ska lacka, utan mina SSR GT3
De finns någon firma i stockholm som gör det. Intera tror jag dom heter, Länk: Länk

Min erfarenhet är dock att på högkvalitativa fälgar håller orginallacken betdligt bättre än omlack. De beror med stor säkerhet på vem som gör jobbet med.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
*Henke*
Nog ska väll det funka en kompis till mig lackade dom vita till sin ford sierra! Han gjorde det hos en vanlig lackirma här i Boden!
Blev ganska snyggt men dom sitter ju på en ford! USCH!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Mina 18" är omlackade av en vanlig bil/industrilackare, med våtlack. Tanken var pulverlack, men tyvärr skulle väntetiden blivit för lång, då han var tvungen att samla på sig mer för att konstaden inte skulle skena iväg, att byta färg var visst en himla procedur och vitt var inte någon direkt vanligt nyans.
Priset hamnade på 2000:-, inklusive krängning och balansering av däcken, och lite filande på nån skrapad fälgkant.
Finishen är inte rätt igenom perfekt, men klart acceptabel. Klart prisvärt. Hållbarheten på lacken verkar bättre än orginallacken från ACE, har bara hittat ett stenskott på en eker. Innan omlacken fanns där i alla fall 10, en säsong i båda fallen.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Mina 18" är omlackade av en vanlig bil/industrilackare, med våtlack. Tanken var pulverlack, men tyvärr skulle väntetiden blivit för lång, då han var tvungen att samla på sig mer för att konstaden inte skulle skena iväg, att byta färg var visst en himla procedur och vitt var inte någon direkt vanligt nyans.
Priset hamnade på 2000:-, inklusive krängning och balansering av däcken, och lite filande på nån skrapad fälgkant.
Finishen är inte rätt igenom perfekt, men klart acceptabel. Klart prisvärt. Hållbarheten på lacken verkar bättre än orginallacken från ACE, har bara hittat ett stenskott på en eker. Innan omlacken fanns där i alla fall 10, en säsong i båda fallen.

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.