|
|
|
|---|---|
Nordanvind |
Har märkt att mina torkare går så långt att de skaver mot huven och att det blivit spår i armarna av det men de går helt tillbaka. Hur skall man justera dem så att de inte går så långt men ändå går helt tillbaka? Är det något fel eller är det en justeringsfråga? Mvh Joakim |
|
Detta är ett klassikt fel på E34. Som en interim lösning kan man alltid flytta armen i sina splines litet högre upp. Men det ser inte alltid så snyggt ut. Tyvärr går det nog inte att justera detta utan troligtvis är det torkarmekanismen som måste bytas. På själva torkarmekanismen sitter det leder som är av stål och aluminium, dessa blir glappa - slits ner. Kanske det kan gå att meka med dessa för att få det att fungera. Själv böt jag hela mekanismen då jag inte såg någon bättre lösning, det blir en del skruvande. Mvh / Wall |
|
|
Tar båda i??Eller bara ena??O var tar de i??E de armen eller själva torkarbladet??Tar de i så att säga innan själva "leden" så KAN man göra som så att men filar/slipar ner armen(rätt tjockt material där) så pass mycket att det inte tar i...sen e de bara o lacka,båda armarna så de blir riktigt fint... |
|
|
Bytte torkarmekanismen på min e34 för ca1 månad sedan.. delarna kostade 2100kr har jag för mig. Det hade såklart skett en prishöjning strax innan jag köpte, tror att dom kostade 1800kr innan. Det var enligt verkstaden ett vanligt fel på e34 som gått 15-20tusen mil. Du kan ju kolla vad verkstaden tar för att byta delarna åt dig för det är då ett riktigt elände att göra det själv, iallafall första gången. Jag glömde ju såklart att skruva dit ett fäste så jag fick riva en gång extra, men då tog det bara 1,5-2timmar när jag visste hur det skulle gå till.. (första gången höll jag på en hel kväll..) |
|
|
Är det någon som vet vad en komplett torkarmekanismen kostar ?? ....... Till en E34... -Ingenting är omöjligt- |
|
|
Kolla på www.bildelsbasen.se Där borde du hitta nått . Kan kanske finnas renoverings-satser men vet inte . M som i Motor M3 CSL nice |
|
Nordanvind |
Tack! 2 100 kr för torkarmekanism, ocker! Mvh Joakim |
|
Tror inte att det är någon vits att köpa begagnat eftersom det nästan är "standardfel" att dom är slut.. så köper man en beg så åker man väl på att byta igen efter några tusen mil =/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.