|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet någon tysk skrot som ligger on-line, där man kan beställa delar? Har provat Bildelsbasen, men "min" del finns inte hos någon skrot.. (letar efter instrumentsarg inkl "fönster" till e46, ifall nu någon skulle råka ha en sådan..)... | |
|
Jag misstänker att du menar huset till kombiinstrumentet? Jag tyckte ja såg ett sådant till salu på bildelsbasen för några veckor sen. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Sundsvalls bildemontering *hade* ett, men inte nu längre... Monterade kromringar runt instrumenten - blev hur snyggt som helst, men morgonen efter hade limångorna från superlimmet satt sig på insidan av instrumentglaset, och de går inte att få bort igen... |
|
|
Ahh, okej. De var ju högst oturligt. Nytt kostar de typ 2700 om ja inte minns helt fel. Sån tur var får ja ringarna på köpet nu när min 330 kommer :) Sitter orginal där. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Skrev precis detta tråd innan jag såg dit inlägg: Länk Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
järnet |
Kommer du åt insidan av glaset där skadan är? |
|
Ja, det går alldeles utmärkt att komma åt glaset, men inget medel (från det mildaste typ fönsterputs, till det starkaste typ lacknafta) gör ett smack för att lösa upp limmet. Bara att kasta det gamla, slanta upp och se glad ut.... Nu i efterhand så drar jag mig faktiskt till minnes att på CSI så brukar de använda superlim när de skall få fram fingeravtryck:-) |
|
|
Här har du en tysk sida som du kan länka dig vidare på. bilskrot=autoschrott.Länk ___ Länk |
|
järnet |
Testa att polera!! Men en mjuk, ny lumptrissa och fint vax så kan du säkert fixa det. Finns t.ex. ett kit på Clas Ohlson (30-6460) som funkar utmärkt. Bäst är om du fäster lumptrissan i en pelarborr eller bänkslip, alltså inte en lös borrmaskin. Sedan är det bara att polera och så småningom blir den som ny. Repor och liknande i plexiglas är inte så svåra att polera bort, om de inte är för djupa. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.