AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
596

Oljeläkage M5

M5
45
M5-Touring
M5 Touring -92b
Hej

Jag har fått ett litet men ytterst störande läckage på min M5 Touring. Läckaget sitter i bakkant av motorn och uppkommer när motorn nått arbetstemp. Dom droppar som läcker droppar rakt ned på avgassystemet vilket resulterar i en odör som inte är klädsamt för en BMW i M kostym. Problemet ligger i att jag inte ser vart det kommer ifrån. Men som det serut så kommer det inte i från ventilkåpan. Så min fråga är vart kan det komma ifrån finns det någon oljetrycks kontackt eller dylikt där bakom???

Mvh Daniel W
Egentligen borde det inte vara packboxen som läcker men??Kan ju va oljetryckkontakten oxå som du skriver men ja har ingen aning om var den sitter dock...En kompis hade ett liknande läckage på sin M5,men den droppa några få droppar olja bara när man race:at hårt o länge o då droppa det ner på avgasröret precis som på din...Varifrån det droppa fick vi aldrig reda på o vi brydde oss inte heller eftersom det bara blev så under extrem körnug så att säga...I hans fall VERKADE läckaget komma från nån slang eller så på insugssidan...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.