|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw business stereo med Harman Kardeon högtalare. Nu vill jag ta bort speed volume funktionen, jag har hittat funktionen att ställa den i 6 olika steg. Men jag tycker fortfarande att steg 1 ger för hög volym på stereon om man är många i bilen. Någon som vet hur man justerar de olika stegens inställning eller hur man stänger av funktionen? /Jonas | |
|
Tror inte att det går... Jag märker i och för sig knappt någon volymökning alls ifall jag kör med steg 1. Är ditt problem alltså att baksätespassagerare klagar på att musiken hörs för mycket då man ökar farten ? Två alternativ: 1. F..k 'em, de har varken rösträtt eller talan, det är ju din bil 2. Skruva ner volymen eller fade:a lite framåt :) |
|
|
jo, det är klart, men det är mer att jag vill kunna göra det om det går, jag håller fortfarande på och letar och hittar alla funktioner som finns på bilen, och jag vill känna till alla! ( är vi inte alla så?) /Jonas |
|
| Det går ju alltid att klippa kabeln med hastighetssignal till huvudenheten, men vilken det är törs jag inte svara på. Se bara till att du klipper kabeln närmast huvudenehet, så att du inte tappar andra funktioner också. På E36 sitter denna kabel som en i det stora kontaktdonet till huvudenheten, rimligen bör det väl vara likadant på E46, men jag har inget kopplingsschema för E46. En BMW-verkstad skall väl kunna visa ett sådant. | |
|
...då passar jag på att fråga...: Vad är det meningen att speed volume-funktionen ska göra för skillnad? Jag har också det i min business-stereo, men har (än så länge) bara en tysk instr.bok...och SÅ bra är inte min tyska... |
|
|
Smyghöjja ljudet samtidigt som du kör fortare med mer vägljud och så vidare som följd . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Har du provat den dolda menyn i radion? Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.