|
|
|
|---|---|
|
Detta är helt otroligt. Jag Kollade en helförsäkring på en M5 -99 med max självrisk och bilplus (ej självrisk vid uppsåtlig skadegörelse eller vilolycka, samt gratis hyrbil). Jag är 31, bor i Stockholm och har haft lapp i 13 år. If (mitt hemförsäkringsbolag) skulle ha 41 000! Det billigaste var Trygg Hansa som nöjde sig med 21000. Hur F*n kan det skilja 20 dolares? Helt sinnessjukt! Hur som helst har jag en skriftlig offert från Trygg Hansa så det priset gäller om jag tecknar försäkringen inom 30 dagar. :-) mvh /Tobbe | |
Agge |
När jag skulle försäkra min bil så skillde det 70' mellan det billigaste bolaget jämfört med det dyraste. Så visst är det sjukt. MVH //Agge Min bil: Länk |
| Det beror väl på att vissa försäkringsbolag helt enkelt inte vill ha att göra med sådana bilar som m3 och m5... | |
max f |
dom gillar inte unga med dyra bilar rena ockerpriser men det är klart är man ung vill man testa väldigt mycket och en del fuskar ganska hårt. |
VIP |
Det är väl inte en jävel som köper en M5 E39 idag eller liknande bil med tanke på försäkringskostnaderna. Jag sålde min E46 M3 pga detta. Kanske bör kolla upp B3an vad den kostar innan jag lägger allt för mycket energi på att kolla trimmning och massa annat. |
Bmw ludde |
Asså detta är väl det sämsta med BMW, vill man ha mycket effekt så kostar det multum. Iof så har m3 och m5 sjunkit väldigt mycket i pris, men vem vill pröjsa 30 000 om året i försäkring + de dyra servicekostnaderna. MYCKET billigare att välja ett annat bilmärke med turbo och trimma lite lätt... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.