|
|
|
|---|---|
MAC |
Jag undrar om det är någon mer som råkat ut för detta och vad kan det bero på?? |
|
Jo, en gång när jag städade garaget så brann ett luftfilter upp, det berodde på att jag kastade det i en tunna där det redan låg annat skräp och brann. Men allvarligt, det är ju inte så lätt att komma med nåt bra svar på en fråga som inte innehåller mer info än så. -hur märkte du det? -när märkte du det? -vad blev förstört? -annat som kan ha inverkat? |
|
MAC |
Jo jag märkte det när bilen stannade på motorvägen.. Luftflödes mätaren var täckt med smält plast. |
Andie_83 |
Hej! På polarens volvo 740 GLT hände samma sak. Det var tydligen en baktändning som skjutit in en gnista i luftburken?? Jag förstår inte hur det hänt, men så var det i alla fall enligt tekniker. Skumt som fan kan jag hålla med om Ha det bra MVH //Andy |
|
Var filtret skitigt och icke rengjort? Risken när man monterar ett icke stdfilter i stdboxen är att det kan hända saker. Hörde om liknande på en audi a6 2.4 där brann halva motorutrymmet upp. Försäkringsbolaget täckte inte skadan pga att det var ett sportfilter i bilen.... Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.