AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
9.113

Racing på bana...i mindre format.

Sida 2 av 8
Kul att se att det verkar kristalisera sig några lag...:-)
Z, Traktor, M , mini

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Casper:

Ser ingen anledning att testa krafter då flera tester redan har bevisat vilken bil som står högst upp på pallen:

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Starre: ????? Blir lite lätt förvirrad, om Du vill bevisa att M3 piskar Z3M varför skicka en länk som visar att M3 får pisk på nästan alla punkter av en Porshe 911???

Om jag inte minns helt fel från en annan tråd spöar dessutom M Z'orna samma Porsche i "Live" tester...

Nåja, vi får mäta oss i Go-cartsen istället :-))))

/Caspar
Casper:

sorry råkad skicka fel länk ny länk nedan:

Länk
Casper:

Tydligen har jag ingen bra copy paste funktion då det felade igen *****

M3 E46 M Roadster

Manufacturer BMW M GmbH BMW M GmbH
Testing Date 12/2000 9/1997
Engine 3246 cccm, 6 Zyl , 24 V 3201 cccm, 6 Zyl , 24 V
Power 343 PS (252 KW) @ 7900/min 321 PS (236 KW) @ 7400/min
Torque 365 Nm @ 4900/min 350 Nm @ 3250/min
Transmission 0 (6) 0 (5)
Weight 1584 Kg 1410 Kg
Weight / BhP 4,6 Kg / PS 4,4 Kg/ PS
0 - 100 Km/h 5,2 s 5,1 s
0 - 200 Km/h 18,1 s 19,2 s
0 - 200-0 Km/h 23,2 s 24,7 s
Top Speed
250 Km/h * el. begrenzt 250 Km/h * el. begrenzt
80 - 120 Km/h 4.Gear 5,2 s 5,4 s
100 - 0 Km/h hot 36,4 m , 10,6 m/s 37,1 m , 10,4 m/s
Transverse Acceleration 1,1 g 1 g
Slalom Course 36 / 110m 123 / 136 Km/h 124 / 117 Km/h
Round Time Nuerburgring 8.22 min 8.32 min
Round Time Hockenheim 1.17,6 min 1.18,2 min
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Starre: Körde ett "test" och, ja Du vinner fast inte på alla punkter...

Men det är enligt datorn.... med respektive förare..... :-)

Jag heter förresten Caspar inte Casper (Sterre!!! :-))))

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Vanligaste mätvärdet 0-100... :-) jajaja

/Caspar
Caspar:

På alla viktiga punkter vinner M3 över Z3M:

0-200
0-200-0

Och nu till det kanske viktigaste runt banan är M3 överlägsen om jag inte minns fel så ska vi köra på banan och då vinner M3an med klara förlåt mkt klara siffror.

mvh starre
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Starre: Synd att de inte släpper in M bilar i Go-cart hallen då :-)

0-200!! Vilken hemsk människa Du är, bryter Du mot Svea rikes lag?? *** asg ***

/Caspar
Vilken uppladdning!
Känns som om Caspar och Starre ska få köra några varv mot varandra utan några andra go-carts på banan ;)

Mvh

/Wille
WilleW:

På alla viktiga sport event/tävlingar är uppladdning A och O

Casper:

Synd är något annat men däremot så är det trist/tråkigt att de inte släpper in M bilar men nu vet vi båda vilken bil som hade haft bästa tid:))))

Tror att det är väldigt få som INTE bryter mot Svea rikes lag när de tar bilen till jobbet i alla fall de som bor i stan.
in
34
infiniteslim
525 tdsa touring
hej igen, nu börjar uppladdningen arta sig.
jag kan tänka mig att visa caspar runt ett par varv men sen får du försöka klara dig själv.... men ligg inte i vägen.

om vi behöver mer folk kanske det vore kul att bjuda in folk från porscheklubben. Säg till om jag skall ragga fler deltagare.

infiniteslim: låter som en bra idee!
såsom Z4 slår up boxtern så ska vi torka av bangolvet med deras GoCart lag! Skulle faktiskt bli kul att ha en liten Klubb serie. Alfapower hade stora diskussioner om vårt forum i samband med BMW AG agerande så dem kanske vågar put the money where the mounth is!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z3c 4ever!:

Hur går det?

När? var? hur? vilka? antal?

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
WilleW: Starre har rätt, det krävs uppladdning innan, annars svider det inte lika illa för Starre när han blir varvad!! :-)))

Starre: Nåja på pappret skulle Du väl vinna, men verkligheten är en annan... Förstår inte alls vad Du menar med att de flesta bryter mot lagen, har själv bara varit utan körkort 4 ggr...

Infiniteslim: Hmmm det skulle vara vikten som ger Dig ett litet försprång i starten (Du måste ju vara slim med det namnet), men sedan... ledsen det är tråkigt att bli omkörd. Har jag hört!! :-) Porscheklubben var en bra idée annars

Z3c 4 ever: Klubbcup låter riktigt kul!!

/Caspar
Caspar:

Hur många klarar av att hålla 70km/h på en 70väg samma sak gäller vid 90/110. Om man kör runt stan så är det lätt att man håller samma tempo som de andra dvs oftast går tempot högre än gällande trafik regler.

Återigen 22 h/k i fördel I rest my case.......

Tittar på mina pokaler från Race town 1:Pris 1999 1:Pris 1998

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Starre: Jag driver med Dig!!! Det har hänt att jag kört lagligt (detta kan väl knappast vara juridiskt bindande??) men det är inte ofta... Längst lista med synder vinner!!! Varje dag man ej kört 200+ är en dag man ej levt!!! Är ju mitt motto.. :-)

Hmmmm... Det kan vara väldigt lätt att ta 1:a pris, beror ju på utmanarna... Race Town i Klara fanns dessutom inte -99 och absolut inte -98, deras utomhusbana i Järfälla är ju en helt annan sak....

Tyvärr har jag svärtat ner min placeringslista med ett Silver just på Race Town, men är man 1/100 sek för långsam i kvalet så blir det så... :-(

För att återgå till ämnet, är det bokat ännu?? Jag tar nog med en polare till Traktorlaget (320iT-02 förare)...

/Caspar
Caspar:

Race town priserna är vid kick offer med jobbet så motsåndet var väl ja kunde väl ha varit bättre:)))

Okej ser att du har addarat dig till traktorlaget.....:)))
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag tror det kommer gå bäst för traktorlaget. Jag lyckades ju köra om en Z med kompressor på Frösundaleden i måndags kväll med traktorn... :P
MR
32
MR Autoglym
316i-89
M3-88
Hej på er!!!!! Är det för sent att anmäla sig????? Jag ställer gärna upp om det finns plats i något lag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.