|
Sida 1 av 8
|
|
|---|---|
|
Några av oss på detta forum har haft liten emailväxling vid sidan om. Nu när buskörningsäsongen är huvudsakligen slut är vi rätt sugna att testa våra krafter i mindre format….det vill säga go-cart bana. ThaMaztr har gjort lite förarbete och kollade var det kan kosta. Vad vi skulle vilja föreslå är ett litet Formel 1 äventyr. Tanken är att man delar upp sig i lag. Alla i laget kör några träningsvarv. Man gör sedan upp startfältet enligt bästa varvtider precis som i F1. (och lagen sinsemellan disponerar sedan taktiskt sina förare enligt den informationen som testvarven gav) Sedan är det bara att köra. Efter några minuter kommer en depåflagg upp och då byter man förare ( ungefär som ett depåstopp i F1 med däckbyte eller förarbyte i Le Mans) Det optimala vore i fall vi kunde dela up oss i lag enligt BMW modellserie tillhörigheten. Z-lag, 3-er laf 5-er lag kanske Alpina Lag osv. Det är relativt dyrt men det är jäkligt kul och jag känner inte någon som gjorde det som inte tyckte att det var värt pengarna. Är vi 3 per lag så kan det liga på 400/pers och 4 per lag blir 300/pers. Nu är vi som har tittat på detta Stockholmare men jag är säkert att ni i andra städer kan starta liknande initiativ. Kan vi kanske så småningom köra riksfinal? Ni som är sugna på att delta: Vi har tänkt att satsa på tidig November, en vardags kväll efter jobbet på RaceTown i Klara terminalen. Vi behöver minst 30 personer. Blir vi färre finns det alltid andra alternativ. Vi återkommer med exakt datum när vi fått tid hos Race Town. Posta ert intresse i tråden samt maila till mig eller till ThaMaztr. P.s Detta postas även i respektive BMW serie forum för eventuella lagbildningar. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Jag är på! ThaMaztr, Ska vi köra i samma lag eller vill du ha revansh sedan vi körde på Järfälla? :P |
|
|
jonasjonas: Jag vill ha revansch så klart! >:) Du får vara i ett 5-serielag och jag kör för att försvara Z-serien ;) ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
I'm on + ev. någon till! /eFx |
|
|
Kom igen nu, måste väl vara fler som är sugna på gokart? ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
z3c 4ever!: Låter som en god idé:)) |
|
|
starre: Se till att dra med dig Asken också! :) ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
Masten, Dela ut lite flyers om gocarten imorgon, kanske? :) _____ Länk - Ställ upp i gocarttävlingen |
|
|
Låter skit kul =) Förra bilen Länk |
|
|
jag är med. Maila mig mer info på richard@toolboxab.se, tack. |
|
|
Cooperswden.se ställer upp med ett lag eventuellt två. Förra bilen Länk |
|
|
Hade gärna varit med, men det verkar vara tunt med folk från Västra Götaland?... ___ BMW CS #5221 |
|
|
Klart jag ställer upp för Z-laget. Låter som en skit kul grej. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
infiniteslim: Vi har ingen mer info om det hela än så länge, det viktiga just nu är att vi kollar intresset för det hela. Men så snart vi har fått ihop ett gäng kommer det dimpa ner ett e-mail hos dig! Sani: Tanken är ju att det hela ska gå av stapeln i Stockholm, så det är ju en bit att åka för er som bor i andra delar av Sverige. Å andra sidan kör ju du M3, så det går fort för dig att ta dig hit iaf ;) Till er andra som läser tråden men inte anmält intresse: Häng på, det här blir kanonkul! :D ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
Givetvis på!!! Men... är det inte lite orättvist med ett Z-lag mot ett traktorlag?? Vi har ju lite mer vana vid go-cart känslan... :-)))) /Caspar |
|
|
Härligt Caspar, jag ser fram emot att få representera traktorlaget mot Z, M eller annat bokstavslag, hehe. |
|
| kanon fin idé... Synd att man är Sundsvalls bo bara.. =( | |
|
En till representant till traktorlaget! Fast jag har tjuvtränat då jag haft M3 innan traktorn :) /Wille |
|
|
dags för att sticka ut hakan igen då WilleW: Tänkte mig nog att M3'orna tillhör traktorlaget :-))) Man kan ju inte köra Go-cart utan att ha en ordkrigsuppladdning värdig boxningsvärldsmästare innan....!?! /Caspar |
|
|
Casper: Vi som har M3 vet i all fall vad det innebär att ha 343h/k under huven....till skillnad mot vissa som enbart har 321 att förlita sig på:)))) 22h/k kan låta som en liten skillnad men det är det små marginalerna som skiljer en guld från silver! |
|
|
Starre: Anytime, anyplace... :-) Polarens farsa med hjärtproblem kläckte ur sig till en M3 kille när han klev in "Är det någon push i den här", han fick uppleva 200+ på Sveavägen, så visst går det framåt. Han överlevde förresten. Inbillar miog dock att Z väger mindre och att vikten sitter längre ner och därigenom påminner mer om en go-cart. Samt sticker ifrån på en kurvig landsväg... :-)))) Har Du sålt bilen förresten?? Står inte med någon i Din lista?!?!? /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.