|
|
|
|---|---|
|
Är detta sant ? filmen heter NitroBMW (BMW_Turbo_worldrecord.wmv) och finns på kazaa, den får tiden 9.46/218.89 km/h har någon gjort om resultatet på slutet ? hastigheten verkar inte stämma mot tiden. någon som vet ? ######## # PAJALA # ######## | |
|
Men den tiden så borde slutfarten vara bra mycket högre, runt 250 knutar ungefär! Bäckis fick väl förra året eller om det var i år 9,5x och dryga 250 knutar i slutfart! Med lite felmarginal från min sida förstås. |
|
max f |
jag väntar fortfarande tills vi får se någon 7serie sätta en 10 repa det vore ganska häftigt tycker jag. |
| Den tiden/slutfarten går bara ihop om han skottade vid ca 300 meter och rullade i mål. | |
popper |
Uj uj uj.... Ännu några som tror sig veta att det går att räkna ut om det stämmer eller inte!!!! Har ett fall här i Sverige där ni kan räkna ihjäl er men det STÄMMER ändå.... Mattes Audi S2:a som gjorde 10.80s ; 239.8km/h. Vill ni ha lite trevliga BMW-tider så kan jag meddela att det är en gammal 02:a som kör 0-402 m 8,483 s o har sluthastighet på 259,12 km/h. Detta med en M10 bottendel o M3 E30 topp!!!! Tillägas bör att bilen ÄR besiktigad med denna motor!! RESPEKT.... |
|
Jag tror jag vet vilken film du menar. Filmen jag såg var en speedad version av Jakans M3'a (när den var svartlackad) från någon av förra årets Bilsport events när han körde en hög 10 repa. Ljudet i den filmen stämmer inte alls med vad man ser på filmen. /Wille |
|
| Tid/slutfart stämmer alltid om det inte spinner extremt mkt i starten och typ några hundra meter ut. | |
popper |
Nja Bäckis... Har sett flera importdragsters där effekt o vikt är det samma men inte stämmer det alls. Typ 850Hk o 850kg bil med 7.60 som resultat. Förresten fick du tag på Råttan igår? |
|
Tror att WilleW har rätt angående filmen, visst är det Jakans M3 (svart) som någon har fejkat tiden på, engelsk kommentator på en svensk bana ??? Så det var en fejkad film iaf. ######## # PAJALA # ######## |
|
| Fick tag i råttisen. Har man en låg tid så bör slutfarten matcha den, och. Sen att ett riktigt bra chassie kan göra att tiden blir bättre än man kan vänta sig är en annan sak. Oftast är slutfarten "bättre" än tiden. | |
popper |
Japp. Kan inte du fixa ett trevligt chassi åt mig *ler*... Motor är ju inga problem... Men man vill ju ha ut något av det på acc. också, hi hi.... |
| Jag skulle vilja ha ett bättre chassie själv, men det tyrter på orken efter alla byggen senaste åren. | |
| tryter :-) | |
| gammal räv skottar länge men sällan... eller hur var det där... | |
| fnatte åker 9,92 med 218km i sluttid... så det låter inte så otroligt med 9,46/218. | |
|
9,46 är betydligt snabbare än 9,92, dessutom är filmen som tråden handlar om fejk. /Wille |
|
|
WilleW: Exakt. Jag tycker att tiden/slutfarten inte stämmer på den 945:an heller. Helt sjukt att han får den tiden faktist. Jag körde 10.08@216.6 för två år sedan, men då hade jag 6,47 på 201meter och 185 km/h. Min bil spann hejdlöst på fyran och femman då för att vinge saknades, därför tvingades jag släppa av. Den tiden/slutfarten jag hade då borde bli 9.70@230 ungefär, och året efter hade jag samma tid/slutfart på 201, och då kunde jag hålla ner 402 och hade 9.70@233km/h. När man räknar på det så stämmer det nästan alltid. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.