AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.246

325IM -92 =värde

Sida 1 av 3
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

325IM -92(orginal M chassi från fabrik)
Hela fronten är ny( skärmar, huv, spoiler mm).
M3 front o speglar
Diamantsvart
Svart sportskinn
Lilla datorn
Dubbel klima
Elhissar
Ellucka
Elvärme i stolar
Pioneer cd inkl 6x9 o slutsteg
19" OMC (ser ut som bryton magic)
17" Antera med nya dubbade vinterdäck
15" plåt med dubbfria vinterdäck
16000 mil
Import -96
Stämplad s-bok
Godkännd larm med inbyggd startspärr
Sportsysem
K&N koniskt filter

Vad kan den vara värd

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tja, det låter mycket bra! Ja du.. Jag skulle tippa mellan 65-80 någonstans.... Den har ju allt, förutom tv & navi, men det är ju inte många E-36:or som har! Men 60 tusen är nog för lågt och 80 tusen rätt mycket, en bit under 80 tusen? Vad tycker du själv?
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Jag tycker dom flesta värderar tidiga 325:or högt,skulle värdera en -92 max till 60 tusen
Som referens,min bror köpte för 2 veckor sen en 328 -95 med samma utrusting + stora dator,allt el även el styrda stolar,hela m-paketet runt om har säkert glömt nått mer som var på den.
Den hade gått lite längre 18000 mil men i skick som ny.
Och han betalade 73 tusen för den
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Då kan jag säja att han gjorde ett riktigt fynd,speciellt om den var utr med större fälgar osv
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Var det en coupe eller sedan? för var det en sedan så går det inte direkt att jämföra med!!!
changco
Finns efterfrågan ökar priset, sätter man ut en -92 för ca 70 000:- lär man nog inte få sålt den första dagen, men är man inte behov av pengar utan kan vänta på rätt köpare som är ute efter jusst en sådan bil som du har. så visst.
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Jo,det var en sedan.
Men priset ska inte inverka mer en 5-6 tusen mellan en coupe och sedan.
Men som sagt sätt ut bilen för ett högt pris säg 75 tusen,för det finns ju tydligen folk som betalar det.
Det jag sa om max 60 tusen var bara min egen åsikt om vad jag max skulle betala för en -92
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag tycker personligen det tar emot att betala mer än 60000 för en 92:a. 11 år gammal! Speciellt som man kan få BMW 525-540 93-96:or för 50-60000 kr! Men har man lite tålamod kan man säkert få 70000 kr.

mvh

Varför är fronten utbytt?
Troligtvis så är den smälld och då sjunker ju priset rätt kraftigt i mina ögon i allafall.
Om den nu mot alla odds inte skulle va smälld e den ju omlackad i fronten och det sänker ju priset likförbannat.
Detta är min åsikt,om nån vill betala lika mycket för en bil som är plåtreparerad som en som inte är det är det upp till honom.

MB: Det finns MÅNGA som byter till M-front utan att ha smällt bilen!!Sen finns det ju olika "grader" av krockar..Ja menar de räcker ju o köra emot rätt så låmgsamt så ryker fronten utan att bilen får några egentliga plåtskador...

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Till m.nilsson: 5-6000?? Get real, jag har hittat sedaner för miondre än 35000kr. Jag tror kanppast att du lyckas hitta en coupe för 40000kr!!!

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Och vem vill ha en 325:a som kostat mindre än 35k?
Tror inte du hittar en sedan i gott skick till det priset. (om den inte gått typ 30000 mil...)
changco
Har hittat cuper för ca 40 000 också, men man får vad man betalar för oavsett om det är en cupe eller sedan, men självklart lägger man hellre mer pengar och får en fräsh.

Min bil lever ett eget liv.
I vilket fall som helst så tycker jag att en omlack/dellack på bilen sänker värdet.

Bmw ludde
Med den utrustningen kan du plocka ut 75 tusen utan problem...

Länk
MB:
Hur många e36 325'or tror du klarat sig helt från någon form av omlack? Ser du med 100% säkerhet när en bil är omlackad?
Jag tyckte jag var duktig på att se omlackeringar tills jag började åka och titta på beg. bilar med en kompis som är rekondare...
Finns dokumentation + det har gjorts ett bra jobb för att återställa bilen bör inte bilen ligga nämnvärt lägre i pris när vi pratar om en 11 år gammal bil (om vi inte pratar någon form av samlarbil d.v.s).

/Wille
BMW Ludde:
75 kkr utan problem?
Knappast.
Skriv en annons på "75kkr eller bud" och skriv "Ej prut" på en 325 från 92 så får vi se om du får något napp.
För drygt 2 år sedan kanske det hade gått...

/Wille
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Hur som helst kan man säga att det är knappast säljarens marknad idag utan snarare köparens.
Det finns ju en del bilar att välja på =).
Men det är ju ändå så att man vill ha ut så mycket som möjligt som säljare,och har man tur så får man det.
Jag vet ej vad du har tänkt att du skulle vilja ha för bilen men det är ju bara att prova så högt som möjligt,man har ju alltid en personlig smärtgräns vad man kan släppa bilen för

/Macke
Bmw ludde
Willw W

Jag övervärderade nog en aning, men man får ju inte mycket betalt för extrautrustning i dagen läge...men det handlar om tålamod när man ska sälja något...

Länk
Bmw ludde
19 tum är inte helt gratis....

Länk
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Dream on dreamers,

Mitt tips: 55-62 tusen, utrustning får man aldrig något för.
Bilarna som ni snackar om börjar bli duktigt gammla. De flesta unga killar vill ha en E46:a direkt.....

// Rocco
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.