AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.588

Collin gör en Collin!

Sida 3 av 3
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Nej, vad är körglädje, kvalitet, karisma och låga driftskostnader mot ett par mugghållare?

Karln är en pajas.

My Bimmer is my mistress
nä jag tycker inte om han heller men han vågar du säga vad han tycker

fast han kan ju få lite pengar från nåt företag men tror inte dert

BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's......

-norrland race crew-
Han radade upp samma två saker i mail-svaret som i sin "artikel". Fällbart baksäte och mugghållare. De två sakerna är verkligen livsviktiga :-P
Om BMW inkluderade dessa i standardutr. skulle självklart Collin leta upp något annat. BMW _får_ bara inte vara bäst...

Håller med Tretretti :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Till hans försvar kan man ju faktiskt konstatera att BMW faktiskt blev bäst i denna artikel i slutändan...
Klassikern är Collins artikel "Död åt bakhjulsdriften", publicerad i en gammal AMS.

Hans huvudargument var att han uppe i norrland blåste en Volvo 740, bakhjulsdriven såklart, med den då högaktuella Volvo 850.

Haha, killen är ett skämt...

E38B12
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Nu höll Colin på att bli av med lappen på 30-sträcka och har mage att gnälla på att poliserna har hastighetskontroll utanför en skola.

Hans bästa argument:
"Inte en människa i bostadsområdet på höger sida och i skolan till vänster pågick lektionerna, inte en unge var ute. Men polisen var där och klev ut i gatan mitt framför min bekant."

Hans näst bästa argument (om din kompis som körde framför och blev klockan i 50km/h):
"Om han kört aningen fortare på den stora breda genomfarten där ingenting skvallrar om att det är 30, mer än skylten, vem hade då tjänat på att en hederlig hantverkare inte kunnat sköta sitt jobb i två månader?"

Han kan sin svenska och skriver ju grammatiskt ok enligt vad jag som amatör kan bedöma, men frågan är om inte det är det enda undantaget till att han verkar helt nollställd där uppe?

Den enda poängen han har är det att myndigheterna tycks vara alltför inriktade på att hastigheten är den största boven i trafiken.

Hela krönikan:
Länk

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Vad skall man säga... han är ju bara... ja Collin.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Skulle jag vara Collins chef på AB skulle jag göra allt för att få behålla honom!
AB lever på att sälja lösnummer. För att sälja lösnummer måste man locka läsare med varje nummer. Detta är Collin mästare på, vad han än skriver blir det debatt!
Se bara på er själva. Ni spyr galla över honom samtidigt som ni citerar hans artiklar...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Ja herregud... Jag kan inte förstå att folk klagar på bakhjulsdrift. Folk verkar tro att en ny BMW är lika hal som deras gamla valiant som dom hade vintern -67. Jag kan inte förstå resonemanget. Jag har kört ett flertal framhjulsdrivna bilar som är betydligt mer överstyrd än Mercedes och BMW. Men det är aldrig nåt gnäll på att dom är överstyrda. Men men, man ska ju knappast lyssna vad Collin säger. Han verkar ju inte ha koll på mycket inom bilvärlden. Det är i alla fall min åsikt...

MVH Morgan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.