|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Men förstår ni inte? Vad som är bra för Volvo är bra för Sverige. Vad som är bra för Sverige är bra för dig. Blir det bra för dig ger det mer kulor i plånboken. Mer kulor ger ny BMW. Svårare än så är det inte. Collin tänker på dig. :-) |
|
|
Hur kommer det sig att vissa på detta forum tror att Collin är köpt av Volvo, bara för att han ibland ger dom bra betyg i vissa tester? Hur kommer det sig då att han inte är så omtyckt på dom flesta Volvoforum? ___ Länk |
|
|
Jag tycker det verkar som om han inte är speciellt omtyckt någonstans, eller han är nog inte det? =) MvH Björn |
|
|
Det är tur att det finns dem som står för vad de tycker och tänker, vågar vara obekväma. Annars skulle utvecklingen stanna.. Heja Collin ;-) =) Hans Olof BMWCS #5381 |
|
| Collin har dubbelmoral, följer man vad han skriver i tester osv så tycker jag att han motsäger sig själv ibland, och det stör mig. Att han har passion för franskt är väl egentligen skit samma, och att han som svensk gillar volvo, det är väl ganska vanligt bland svenska biljournalister. Jag skulle bli förvånad om det inte förhöll sig så i utlandet med journalister och de inhemska bilmärkena? Sen tycker jag inte om de krönikor där han agerar trafikpolis. Han nämnde i en krönika att legat och blinkat för att framförvarande bil skulle flytta på sig, sen kört upp vid sidan om bilen och tutat till för att sedan peka åt föraren vart han skulle lägga sig med sin bil. Hejhej säger jag. | |
| Någon som vill påminna colin om att E39 vann AMS vintertest för något årsedan? Lömska vägegenskaper när det är halt? 1987 du eller? Jag blir så trött så trött... | |
|
acey! Med Collin bakom ratten, så kan t.o.m en Trabant i 10km/h ha lömska egenskaper =) ___ Länk |
|
|
En av artiklarna som visar hur bra underbyggt hans testresultat är: ur Aftonbladet ONSDAG 6 SEPTEMBER 2000: "När Volvo visade upp nya S60 för fyra veckor sedan fick den betyget fyra plus av Aftonbladets bilreporter Robert Collin. I dag har Robert fått provköra den nya modellen för första gången. " Den fick alltså fyra plus även om man befinner sig 3 meter ifrån den... :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
.....lönechecken kankse inte räckte ända upp till fem plus innan provkörningen! ;o))) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
erito: den var bra ___ Länk |
|
|
He, he, jag kan inte ens stava! "kanske" skulle det givetvis stå! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
läste en artikel om honom när han var på väg upp till norrland o inte blev förbisläppt av en långtradare. det var fan synd att inte tradarn klämde ner han i diket djävla sopa. klaga på bakhjulsdrivna bilar han kan väl inte köra annat. 200km/h-50km/h på 1s Länk |
|
|
dessutom har ju collin ställt till det han kommer aldrig mer få provköra nya mercedes bilar dem har ratat honom totalt sen han kvaddade a mercan o sen skrev skit om dem 200km/h-50km/h på 1s Länk |
|
|
Den här då.. den är tagen ur Collins kombi duell. BMW'n får bara två plus i ekonomi medans Volvo får fyra trots att BMW'n är mycket snålare, snabbare, fri service etc. Skiljer inget i inköpspris. Rättvist och bra va? :-) BMW 318i Touring 147hk, pris 253 500 Äga ** Höga priset förstör glädje och betyg, trots låg förbrukning, billig service och bra andrahandsvärde. Volvo V70 140hk, pris 246 900 Äga **** Inte dyrare än andra totalt sett, trots högre inköpspris. nä nu slutar jag att läsa aftonbladdret... :-P Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Man förundras ju mycket av hur olika bedömningarna kan vara i samma artikel: Artikel: "Exempelvis har klimatanläggning blivit standard och komfortpaketet känns inte lika nödvändigt längre. För att uppfylla en minimiutrustning med metalliclack, klimatanläggning, cd/radio, ESP, farthållare och aluminiumfälgar behöver vi bara lägga till för lack och farthållare. BMW:n sticker alltså inte i väg så mycket mer i pris." " Tack vare bra andrahandsvärde, fri service och humana reservdelspriser blir ägandekostnaderna ändå låga - faktiskt lägst i vår test." Summering: "BMW däremot har allt som gör en lyxbil: Uppkäftig form, kvalitetskänsla, lysande köregenskaper (så länge det inte är halt!). Dessutom är ju priset riktigt ruggigt högt!" Hur sjutton kan man som seriös artikelförfattare visa så olika åsikter angående pris/ekonomi om samma bil i samma artikel! |
|
|
patand; Jag mailade o frågade honom, BMW:n var ruskigt snålt utrustad från start enligt honom. Inga mugghållare eller fällbart baksäte var standard, det var det han nämnde iaf. Det sista kanske kan vara befogat, men mugghållare? Kan ju inte kosta några miljoner att få som extrautrustning väl? Han nämner ju i sin summering att volvon var det ekonomiska valet, om man sen läser Ams så ser man att volvon behöver ung 40' kr extra för att få rätt utrustning. Varför inte ett ord om det Collin? |
|
|
Greenberg:hur nu volvon kan vara det ekonimiska alternativet när BMWn har de lägsta ägandekostnaderna... Dessutom "ruskigt snålt utrustad" rimmar rätt i mina äron när det i artikeln står "För att uppfylla en minimiutrustning med metalliclack, klimatanläggning, cd/radio, ESP, farthållare och aluminiumfälgar behöver vi bara lägga till för lack och farthållare. BMW:n sticker alltså inte i väg så mycket mer i pris." jag har också mailat Collin... får se vad och när han svarar... |
|
| rimmar INTE rätt i mina öron skulle det givetvis vara... | |
|
patand och Greenberg: Förvänta er inga eller dåliga svar från honom. Angående kombiduellen undrade jag hur han kunde motivera fyra plus till Volvo och två till BMW med den bakgrund som presenterades. Han kunde inte motivera det, det kanske är sådana artiklar som får folk att undra om han är 'köpt' av volvo var det enda svar jag fick från honom. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Det här svaret fick jag; BMW är så snålt utrustad att den fortfarande är pinsamt naken med ams-paket. Ex inte fällbart ryggstöd bak, inte mugghållare, inte en del andra grejer. r ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.