|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
BMW vinner testet MEN Collin gör som Collin brukar dvs skriver ner BMW iallafall... det är allt lite synd om honom som är så trångsynt. Läs nerskrivningen här: Länk ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- | |
| Hade det varit en Sitroäng med i testet så hade den vunnit lekande enligt honom! | |
|
Att han bara orkar Collin jag körde framhjulsdrivet i två hemska år det var inte ens roligt.Undrar hur mycket V***O betalar honom ___ Länk |
|
| Collin gillar lagomhet men kan inte smyga med sin beundran för BMW. Karln behöver lite mer mil bakom ratten med RWD och ordentliga motorer för att förstå känslan:) | |
|
.....den stora frågan är väl hur mycket den franska bilindustrin betalar! Utan Collins förskönande skrivningar om franska bilar, hade det troligen inte sålts många av dem i detta land! Han brukar hänga upp sig på bakhjulsdrift och om bilen inte är fransk (i nödfall kan han acceptera en svensk bil)..... Nej, jag tycker nog inte att han är den mest sakliga biljournalist man kan finna. Någon gång ibland kan han komma med ett vettigt inlägg i trafikdebatten, men då pratar han inte bilmärken. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är nästan kusligt vad mycket makt en motorjournalist kan ha! Det fanns (finns?) ett par kända bilradiopratare i USA som har ett stående tips: "Dont buy a french car unless you live in france" Har själv haft 2!!! Citroën (förlåt) och vet varför man säger sådant. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Lustigt det där med var det ska driva någonstans. Har som säkert alla här inne kört många olika bilar. Inte vet jag om det har med vana att göra (knappast att det handlar om subjektivt tycke iaf) men nog fasen föredrar jag bakhjulsdrift...även när det är blixthalka. *BAWORAK* |
|
| Han har dessutom fel i sak eftersom komfortstolarna i BMW har aktivt pisksnärtskydd. Alltså inte bara Volvo som han påstår. | |
| pisksnärtskyddet är väl inget som ingår i komfortstolarna utan det får väll beställas separat. dvs det är ett extra tillbehör till tillbehörs stolarna? Om jag inte har missförstått det helt...i vilket fall som helst så är det svagt av tillverkaren att inte ha ett aktivt pisksnärtskydd som std! | |
-Daniel- |
var inte det här samma kille som brakade in i en bil bakifrån när det var snörök på väg från nån testbana nånstans förra vintern utan att ens tänka på att sakta ner när han inte såg nått tror jag läste det i aftonbladet förra vintern |
Zafiro |
I teknikensVärld skrev de "Debatten om bakhjulsdrift/framhjulsdrift har tystnat iom antisladd", de tyckte att hjälpmedlen var så effektiva att framhjusldrivet inte alltid är bäst. |
|
Pelle Persson: Möjligt att du har rätt. Läste bara på tillbehörslistan. Den har ju varit fel tidigare: Stolar: - Komfortstol för förare och framsätespassagerare, med breddinställning av ryggstöd, aktivt pisksnärtsskydd, minne även för passagerarstol, nackskydd med automatisk höjdinställning, elektrisk, inkl elektriskt inställbart svankstöd 21100kr |
|
|
Intressant att Collin sågar ekonomin på BMW:n, annat var det när Automotorsport testade och kom fram till (kolla "fakta,betyg och priser": Länk att Volvon var dyr att få upp till AMS-utrustningsvärde, faktist dyrare per mil än BMW:n enligt deras kalkyler. Nu har ju Volvon lite värre maskin, men ändå. Collin skrev som sagt: "S80 är långt ifrån uträknad. Den vinner på ekonomi, innerutrymmen och trygga köregenskaper. Men det är ju inte det som gör en lyxbil. BMW däremot har allt som gör en lyxbil: Uppkäftig form, kvalitetskänsla, lysande köregenskaper (så länge det inte är halt!). Dessutom är ju priset riktigt ruggigt högt!" ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Nu är det ju tur att man inte endast går på Robert Collin's betyg när man kollar på ny bil, då skulle nog valet aldrig falla på en tysk bil. Avslutningspartiet i AMS testet: "BMW har med nya 5-serien förlängt avståndet mellan sig och konkurrenterna. Den är klassiskt BMW-kul att köra, samtidigt som komforten numera är bäst i klassen" /Wille |
|
|
Herregud! Bakhjulsdrift är förträffligt på vintern så länge man kör aktivt!! Dvs man måste hela tiden tänka på vad man gör! Tre vintrar med bakhjulsdrift utan skrotning o ser med glädje fram emot denna vinter! Ta i trä...... |
|
|
Jag har själv alltid kört framhjulsdrivet innan jag köpte en BMW med antispinn. Redan den första vintern så var det i stort sett helt odramatiskt att köra bakhjulsdrivet, även när man gasade på. Visst kan man få bakändan att slänga ut om man t ex gasar plötsligt i en skarp kurva, men med antispinn och en välbalanserad bil som E-39:an är så är det inga större konster att räta upp. Så att bakhjulsdrift skulle vara olämpligt på vintern håller jag definitivt inte med om. |
|
| gillar inte collin alls, han har ju noll koll på sitt arbete! | |
|
Hade jag pengar skulel jag köpa en Sprillans ny 525/530 Imorgon.... men tyvär rär jag inte förunnad... Finns ingen annan bil i den prsiklassen jag kan tänka... jo kanske en M3:a... men det är ju Fortfarande BMW. Men jag skulle aldrig lägga pengar på nått så äkcligt som en Cadillac eller könlöst som Volvo... Mercedes är bara för dyra! Audi är audi.. men absolut inte nått som intreserar mig.. var jag riktigt rik skulle ävl Sambon få en.. Så hon håller sig på vägen med Quattron. Men i övrigt så finns det bara en bil BMW... Länk Länk |
|
|
Detta är Collins tolkning av testet svenska AMS där BMW gjorde slarvsylta av hela klassen inklusive nya Mercedes E-klass. Där fick Volvo ganska ordentligt på nöten för att vara en tråkig bil, något som Collin menar är en fördel. Svagt, men vad ska man vänta sig? Majoriteten av AB:s läsare kör Volvo och Saab och drömmer om en ny S80. De slutar köpa tidningen om BMW vinner testerna. Förklarar också svenska tidningars sjukliga intresse för att Volvo släppt en ny, ful modell i nedre mellanklassen. Att göra en Collin betyder f.ö. att ställa sig och göra sina behov vid vägkanten, bli anmäld av grannen och med nöd och näppe undgå att gripas av amerikansk polis. My Bimmer is my mistress |
|
|
330 är en klok man, och som så ofta annars kan jag inte annat än instämma med honom :) Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
Kalle Hansen är en klok man, och som så ofta annars kan jag inte annat än instämma med honom ;-D /330 My Bimmer is my mistress |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.