|
|
|
|---|---|
|
Jaja, det är sent och jag har jobbat sedan 23.30 och varit vaken sedan 12-tiden så det är nu de roliga (?) idéerna kommer... Jag har sett på någon bil tidigare (kan ej minnas om det var en BMW) att dom gjort egna "fusksplit"-fälgar, dvs. borrat flera hål i fälgarna och satt dit typ insex-bultar. Jo jag vet att det låter epa men det såg faktiskt inte SÅ tokigt ut. Jag har ju för närvarande en uppsättning 15"-aluhjul liggandes till en E30, (typ dem som satt original på 325iM;arna, kryssekrade med nån mm fälgkant)... Vad tror ni om det? Silverlackade fälgar med polerade insex´s=) Jag har även en kantstött likadan fälg modell stoppskylt som jag funderade på att testa det på först... | |
|
Min åsikt är att BBS Kryssekerfälgarna är snyggast original. Tror inte det blir varken snyggt eller specielt säkert att borra egna hål i en befintlig konstruktion. Så ursäkta om jag låter negativ, men jag skulle rekomendera dig att sälja kryssekerfälgarna och köpa något annat, om du inte gillar originalstuket, man kan få helt OK betalt för kryssekerfälgarna till E30! Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
Wanvis |
Wicked skulle vilja se det färdiga resultatet av ditt hemma bygge sen.... |
| Är det inte lite riskabelt att borra några hål lite här o där? Lite risk för sprickor kanske? | |
|
Tyckte de lät kul iaf =) prova på den kantstötta o se hur de blir. Grejjen är ju o va orginell...You Go Girl! |
|
|
X-ray: jag lägger upp bilder så fort det blir klart, kan dock ta en stund då jag har annat att skruva med oxå... "Girl"? hmmm, tack du...=P |
|
| Skitbra! lycka till. isf kan du passa på o bygga ett par vita splits åt mej.. Vitt = sexigt! | |
changco |
Ta den så fall till en industri, sen sätter du upp dom i fräsen, programerar en borr cycel, sen tror jag det blir skitsnyggt. |
|
du får väl skicka fälgen till DNV (det norske veritas) så att dom får röntga din konstruktion :) vill inte ens tänka på hur det kan kosta :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.