AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.346

Vilka färger fanns på M3 -93 ?

Ja, vilka var standard färger på M3 årsmodell 1993..

Min bil har färgen Sterlingsilver och då jag aldrig sett någon annan BMW med samma färg så börjar ajg fundera på om det är en "sonderlack"....

Vad tror ni? Vore mycket intressant att veta vilka färger som var standard!

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
Inga som är vakna och kan så här på kvällskvisten.. =)

---
Mvh.
www.robban.org - Snart färdig!
Mugelloröd (stavning?) och dakargul var iallafall standardfärger -93. Sedan finns det ju rätt många diamantsvarta och avusblåa -93'or.
Har du något BMW-Individual märke på höger fjäderbenstorn?

/Wille
Hmm, ingen som vet vilka färger som fanns... som standard alltså.

---
Mvh.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Dakar Gul
Mugello röd
Avus blå

Dessa tre var meningen att enbart M3´or skulle
ha..

Sedan gick dom ju att få övriga färger oxå..

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
oops..

Läste nog inte frågan ordentligt...

Glöm det sista.
Ok, men 3 färger är ju klara iallafall.

Dakargul
Mugelloröd
Avusblå

Vilka fanns det mer då?

---
Mvh.
1993 årsmodells M3 fanns i följande färger;
218 Alpinvit II
274 Mugelloröd
267 Dakargul
244 Sterlingsilvermet
276 Avusblåmet
283 Daytonaviolettmet
181 Diamantsvartmet

Länk

Sterlingsilver är ganska ovanlig på M3 dom flesta ville ha skrikigare färger då men det gör ju din mer unik idag, men finns på desstå fler vanliga 3:or och andra BMW modeller färgen fanns mellan ca 1989-1994.

Mvh Stephan
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Eftersom jag håller på med E34 M5 och E36 M3 råkar finnas med i samma prospekt så kan jag redovisa färgerna här:

300 Alpinweiss (M3/M5)
267 Dakargelb (M3)
274 Mugellorot (M3/M5)
181 Diamantschwarz (M3/M5)
309 Arktissilber (M3)
276 Avusblau (M3/M5)
283 Daytonaviolett (M3/M5)

Prospektet är från februari 1993.

244 Sterlingsilber är en kulör till E34 M5, men kan ju ha funnits till M3 innan februari 1993 i och för sig, vilken är första tillverknigsmånad för E36 M3?

//HD91

____
E34 M5 Limousine register
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Ojsan, motsägande fakta mellan BMW M Registry och BMW, Arktissilber saknas hos M Registry verkar det som?
Från 3/92 tom 1/93 kan det ju ha funnits Sterlingsilber i och för sig, men den är bara med till M5 i mitt prospekt 2/93.

//HD91

____
Ok, Tack grabbar! Fick man ju ett lite bredare perspektiv iallafall. Att den färg jag har är ovanlig visste jag, då jag aldrig sett en M3 med samma färg (Dock har man ju sett andra E36 M3 i silver fast då i arktissilver)....

Så detta är faktiskt ganska kul läsning... Letade länge innan ajg hittade en M3 E36 i silver överhuvudtaget.

Det går inte få fram fakta om hur många M3 E36 som lämnat fabrik med karossen lackad i sterlingsilver ??

---
Mvh.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
För att kunna redovisa sån färgstatistik måste man få tag på utrustningskoder till totalt över 60000 bilar i det här fallet, vilket kan ta ett tag men är genomförbart. Tror inte BMW ger ut någon egen färgstatistik.

Jag har själv funderat på en sån färgstatistik till E34 M5, det är ca 10000 bilar bara totalt, men ändå en hel del jobb.

//HD91

____
HD91:
Kontaktade BMW Sverige förut idag och dom var inte alls intresserade av att lägga ner jobb på att leta fram detta. DOm tyckte jag skulel vända mig till min lokala återförsäljare. DOm komemr ju säkert hjälpa mig med detta... NOT!
-----

Nu har jag ju ialalfall fått den info jag från början frågade om och är mycket nöjd över de svar jag fått. Min färg är ju dock väldigt ovanlig vilket jag visste innan. Detta är mycket kul tycker jag. Särskillt som silver är så j*vla snyggt.. =)

---
Mvh.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.