AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
37.167

Kör Bmw ägare mera vårdslöst-?

Sida 3 av 3
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Efter att under eftermiddagen ha studerat en BMW som tokvarvar, bränner däck och blåser förbi skolan 120 (där det är 30) för att imponera på brudarna så får jag väl hålla med om att att BMW förare kör vårdslösare än andra.

Han förbättrar ju inte BWMs rdan illa skamfilade rykte i alla fall.

Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
En sån idiot. 30 är till för att hållas. (Jaja, alla andra hastighetsbegränsningar "ska" också hållas, men det är mer moraliskt fel att bryta mot 30-begränsning tycker jag).

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
åfasen!!!! jag tycker att saabarna har ganska tung höger fot!!!idag när jag övningskörde kom en 9-5 i kanske 150 på 70 väg men men

///325///
kilroy
Fortkörare finns det bland alla bilägare, inkusive BMW...Men det finns en kategori fortkörare...eller kanske mer korrrekt uttryckt...vårdslösa förare där BMW troligtvis är överrepresenterat. Det gäller, åtminstone i Malmö, den kategorin som ägnar sig åt vårdslös körning på hårt trafikerade innerstadsgator, mitt bland gamla tanter med käpp, mammor med barnvagn, skolbarn...Dom kör naturligtvis för fort, tar ingen hänsyn, kör streetrace två i bredd i 80-100 på 50-gator...Tyvärr är det ofta BMW-förare...tyvärr är det oftast invandrare...
Det ger BMW dåligt rykte...och det ger också dåligt rykte till hela invandrarkollektivet...
bustorp
Dom finns överallt. Även här på forumet. Just nu sitter dom och hånskrattar åt oss "moralister" och tycker att vi ska skita i hur dom kör......Så är det.
Ingen hjärna - inget ansvar - inget omdöme - ingen hänsyn.
Dom respekterar ingen - men vill själva ha respekt.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Nej det tror jag inte men att BMW förare kör fortare än andra bilster förvånar mig inte jag menar BMW bilar är trotsallt byggda för det :P:D

MVH//Anton

Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På- Rädsla
"Självklart kör alla BMWförare som svin för att alla medtrafikanter skall ha något att störa sig på och klaga kring fikabordet på jobbet, den uppgiften får vi bjuda på:))
Asken "

Naturligtvis är det så! Och detta gör vi bara för att vi är så snälla och god hjärtade personer. =)

"Kvinnor gillar enkla saker...Män!" - Kary Lash, fotograf
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Fick följande kommentar igår av en granne.

Fan vad fina BMW bilar är, jag har länge velat köpa en men vågar inte, jag har ju inte råd att köpa en sprillans ny utan måste köpa begangnat. Och det vågar jag inte när man ser hur BMW ägare kör. De kör ju som svin och drar på så bilarna måste få otroligt med stryk hela tiden.....
bustorp
Tänkvärt....

Kör BMW ägare mer vårdslöst ? Nej rent generellt kan man inte säga detta men BMM ägare har förekommit i ett antal spekatulära olyckor. Detta beror inte på bilen utan vem som håller i ratten. Man har alltid massor med val, gasa mer, bromsa mer, etc. Rent generellt gäller detta alla fordons fabrikat, dvs, vilket PUCKO som helst får köpa vilken bil som helst. Det är så att man kan lära vilken APA som helst att köra rakt fram men man måste kunna svänga ibland.
bustorp
Också tänkvärt.....

Man blir ju ingen duktig förare för att man köper en duktig bil....

BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Helgeludvig ???

Om BMW förekommer i fler spektakulär högfartsolyckor än andra bilar så kommer jag bara på två anledingar.

1. BMW ägare kör mer vårdslöst (som denna tråden hette)

eller

2. BMW har sämre högfartsegenskaper än andra bilar och orsakar därför fler olyckor.

Jag tror mest på nummer 1......
Tänkte skriva lite tankar kring det här, som yrkeschaufför. Jag tillbringar 8-10 timmar om dagen i trafiken, både i Sverige och Europa så jag kan säga att generellt sätt är det inte så stora skillnader i hur folk kör och vilket bilmärke dem har. Snarare har det att göra med att ju dyrare bilen är desto hänsynslösare kör man. Sedan är det ju så att dem som har motorstarka bilar använder ju motorstyrkan för att ta sig fram. Jag upplever i alla fall när jag kör min buss att när det är frågan om att bli omkörd av en BMW så brukar det gå mycket snabbare och säkrare för dem som kör dem bilarna är ju oftast intresserade av både trafik och körning, kan ju också ha att göra med motorstyrkan i dem bilarna..... Det var lite av mina tankar...

Behöver inte falla för en frestelse, kan ju gå själv..
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
har man en stark motor så kör man fortare än vanligt och det kvittar vilken bilmärke man kör det e bara så..foten vill bara gasa
Det jag har märkt när jag är ute och kör i landet kör ca 5000 mil om året är speciellt nu är det är halt ute är att i stort sett alla moderna "suvar" oavsett ifall det är x5 santa fè xc90 osv är att dessa måste ha otroliga vinteregenskaper efter som at dessa kör fört så in h-vete i 2 dm slask eller blankis. Och det är inte kul att få 2.5 ton city-jeep i fronten.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
bagarn: inte för oss som får den på oss nej! Men de som kör den tänker knappast så då de klarar sig! Bara att hoppas att de krockar med en lastbil så de får känna på hur det är! Bara för att man har 4wd och markfrigång så stananr bilarna inte fortare...

Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Jag "gled" in i en liten rondell med 4-hjulsställ igår, mitt framför näsan på en 95-förare som av tutande och blinkande att döma tyckte att luckan jag tog var för liten (fast han inte behövde peta på sin bromspedal eller alls sänka farten). Jag föredrar att gasa mej UR situationer istället för att bromsa mej IN i dom och det kan jag tänka mej uppfattas som "vårdslöst" när det dyker upp vid något gnälligt fikabord.

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
Jag tror faktiskt inte att försäkringsbolagens premier helt är tagna ur luften, att de är dyra att försäkra måste ju tyda på att olycksstatstiken är högre för BMW än andra märken. När man läser om historierna här på forumet när folk har blivit av med körkortet så verkar det (tyvärr) stämma ganska bra.
Visa användare
15
Hyper
320iM -02
Tjaba!

min mening!
det vissa uppfattar som vårdslöst tycker andra att det är ett måste. Pendlar varje dag på den finfina väg 108-an mellan Lund o Svedala. VARENDA jävla dag utom juli o augusti är denna väg fylld med traktorer, lastbilar med släp, taxibilar på väg till Sturup (malmö)flygplats. Och de som ska köra sina bekanta till flygplatsen men inte känner till den här övertrafikerade vägen =turister. Till råga på allt så är vägen en s.k kameraväg inte minder än 11 (elva!!) kameror på 2,5 mil!(endast en funkar) Så pga detta kör turisterna alltid 10km/h UNDER rådande hast. begr.

Så varje gång jag hittar en lucka och kan köra om nåt utav dessa begåvade individer som f.ö. förpestar min(a) (dagliga) resa(or), gör jag det till följd av ljustutor, tutande och vinkande som respons.

Det är en fröjd att köra en manuellt växlad bil som min lilla bimmer och varva ut den då o då i 2.an 3:an och 4an. man får en kick när den lilla sexan varvar mot rödmarkeringen...underbar känsla...

Hade en Saab 9-5 innan, oxå en c70 2,4t med varsin 250 pållar men tyckte inte alls de var nåt roligt att varva. starka bilar dock ingen körglädje/mekanisk känsla.

Folk i sverige måste lära sig att ANVÄNDA alla tre backspeglarna och släppa förbi de som har mer bråttom än de själva.

Men vårdslöst kör jag inte...:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.