|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Mugge: Jag insåg att jag ville ha en Sportig bil med lite klös i.. Och sen var Touringarna för mig snyggast.. och sen var det rena turen att jag provkörde en BMW och såg ljuset.... men klart jag valde 525 pga de 42 hästarna extra =D Länk Länk |
|
|
Jag köpte 525 för att M5an var för dyr ;-) "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
köpte en BMW för körglädjens skull +abstinens efter 520:n (engine size doesn't matter for me) "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
|
Mugge: Instämmer på det med... Men jag måste säga att jag är grymt sugen på att byta...Men de är bra dyra tyvärr... Man får ju även en äldre E39 nästan för det priset! Länk Länk |
|
|
Det är inte inköpspriset som är det dyra med M5:an.... Jag har iaf hört riktiga skräckhistorier om reparationskostnaderna.... |
|
|
Hmm beror väl på om man kan meka själv eller inte.. men i jämnförelse med min Touring så är alla Delar Dubbelt så dyra.. och det är ju inte direkt nått man längtar efter.. sen är ju försäkringen rätt dyr omman inte kan entusiast försäkra den så klart då =) Länk Länk |
|
|
Nu tänkte jag i och för sig på en M5 Touring.. och då är det ju en annan prisbild.. Länk Länk |
|
Oakman |
Tycker inte jag kör så vårdslöst... viiiisst jag kör väl oftast för fort på landsväg, motorväg osv. Men jag är uppmärksam och är "sjyst" i trafiksituationer. Ligger jag i vänsterfilen på motorvägen och ser en M5a komma i backspegeln i 170 blås så åker jag kvickt in i högerfilen och släpper självklart fram den tyske brodern.. :D Enda situtationen då jag vet att jag agerar barnsligt är när nån kör ut framför mig utan att ha kollat läget överhuvudtaget, då ställer jag mig fan på tutan och #()!"!)#(/!..... ähumm.. men annars är jag som sagt rätt ordningssam ;) // Olof (Ja jag känner till sökfunktionen) |
|
Tjenare! Att BMW ägare skulle köra mera vårdslöst tycker jag är bull, möjligtvis om det vore procentuellt. Jag kör ingen BMW men jag kör ändå ganska vårdslöst, hittar luckor i de flesta trafiksituationer som egentligen inte finns och accelererar därifrån. Tycker det är ganska kul och utmana ödet, dessutom så kanske någon blir förbannad. (löjligt tycker säkert många, men ibland kan det förgylla ens dag, speciellt om det är någon som har svårt att hålla hastigheten, kör långsammare än skyltningen.) Beemer-Tompa *Driving Italian Design By Pininfarina* |
|
| Tycker inte heller BMW-ägare kör mer vårdslöst. Försöker själv att uppträda på ett föredömligt sett i trafiken, trots en tung högerfot. | |
|
Om ni tar en koll på vilka märken det är som oftast står på övergångsställen, handikappsparkering och liknade så är det faktikst bmw, mercedec och volvo. Dom som kör mest vårdslöst är taxi och dom så kallade yrkeschafförerna. Bobby |
|
|
Hej. Jag jobbar som säljare och det händer att jag är ute på bilskrotar och tittar (har ett stort bilintresse). Jag har märkt att BMW är den bilen som är minst tilltygad av alla de bilar jag sett, värst är nog Volvo. En god vän kör en BMW635-8x-någonting och han blev påkörd i sidan av en Volvo V70. BMW'n kunde köras från platsen med en intryckt bakskärm medans Volvon fick bogseras bort. Kan tillägga att jag kör en Volvo V70 i tjänsten och den ska snarast bytas ut mot en BMW 318. Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Fort är inte detsamma som vårdslöst! Huggo Vit utanpå och röd inuti |
|
| Självfallet kör BMW-ägare mer vårdslöst än övriga. Annars skulle inte försäkringen på en 17år gammal BMW med 170hk kosta 15000kr samtidigt som en 9år gammal Volvo med 225hk bara kostar 7000kr. TROTS att volvon är värderad till det dubbla. | |
|
På landsvägar och på motorväg tycker jag nog att Volvo- och Audiförarna kör fortast. Sällan en BMW kör vårdslöst där. Tycker bmwförare kör ganska vårdat. I alla fall de äldre med lite nyare BMW. Dom glider mest omkring och pyser. Grov generalisering kanske...?! |
|
| Självfallet kör BMW-ägare mera vårdslöst än andra. Annars skulle inte trafikförsäkringspremierna vara tokhöga jämfört med andra bilfabrikat! | |
|
Ni menar att ni litar på försäkringsbolagen's fasoner? Försäkringen kan ju vara högre för att en bmw förare är beredd på att betala... En volvo förare vill ju bara ha transport medel och vill ha minsta kostnaden... Jag tror iofs att procentuellt sett fler BMW förare kör för snabbt/vårdslöst men att det sedan drabbar alla bmw förare är ju inte rättvist... /bfg |
|
bustorp |
andreasd har en vettig åsikt som kan vara riktig i många fall. Försäkringsbolagen hittar nog inte på premierna, det finns nog lite fakta bakom. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
bustorp |
Beemer-Tompa: "Din dag" som du kallar den låter ganska egotrippad o omdömeslös tycker jag. Hoppas du bara lever i drömmarnas värld för det är inget att tillföra meritlistan o inget att bräcka med här. Hoppas din försäkringspremie är hög o bonus 0...... ;) BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Hmm... det e som alla andra säger. Har jag farsans mondeo, då glider man mer.. Men kör man sin lilla pärla, ja menar, den vill ju, eller den rent av ber mig... Varva mer, varva mer... =) " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.