|
|
|
|---|---|
|
Vad får man betala för respektive service på en märkesverkstad ?! bilen är en 525i E34 . MVH tony b -Phiber- | |
|
Oljeservice, ca 800 spänn. Insp I knappt 2500. (Billigare om du ej har AC) Johan F |
|
|
Inspektion II ca:5500:- Utan att de gör något vid bromsarna så kostar det 4000:- Jag har precis gjort en sådan idag. J |
|
|
Phiber: Tänk på att priserna skiljer sig ganska mycket åt mellan stockholm och en bit utanför stockholm, om du nu bor i stockholms området. Det kan med andra ord vara värt att ringa till närliggande städer, dom har också ofta bättre med tid. T.ex. till min bil kostar en Service II 6500 i Stockholm men kan kosta ca 5000 en bit utanför. |
|
| Och för mig kostade det 3000:-, det var dock inte en märkesvekstad utan en reparatör som hade BMW som specialitet. Märkesverkstaden skulle ha 3800:- för samma service. Min reparatör gör Service I kontrollerna utan extra kostnad när han gör oljeservicen, vilket innebär att jag aldrig behöver göra Service I utan bara oljebyte och Service II. Han menar att under tiden som oljan rinner ut hinner han kolla remmar mm istället för att stå och rulla tummarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.