AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
749

Chiptrim på en 325i -94 (E36) ? Bra resultat ??

4606
Jag har tänkt chiptrimma min 325i -94 (E36). I samband med detta skall jag förstås byta luftfiltret till ett sportfilter. Jag har hört att det skall ge bra resultat på denna bil, typ 10-15 HK. JAG UNDRAR om det är någon som har erfarenhet av detta, på en sådan bil ??

P.s Min motor har gått 10700 "varma" mil och går väldigt bra.

//Mattias i Malmö
Visa användare
605
göran
525ixt-94
om du använder sökknappen ovan så kommer
du att hitta massor med erfarenheter och
åsikter om chiptrimning.
Det finns ett reportage på siten om chiptrimning
Välj "reportage" och sen "chiptrimning" från meny
till vänster.

/göran,
gubbe/
4606
Okey! Jag har sett det, men det är en 525:a. Men ok det e ju samma motor förstås. 328:an som dom testar kan man ju inte jämföra med min 325 pga annat insug m.m.

//Mattias
Jag har chippat min 325:a idag, blev faktiskt en rätt märkbar skillnad och jag rekomenderar det varmt!!!!!
Innan gick 0-100 på 8 sekunder (3:ans växel) nu går det på 6,6-6,7 (2:ans växel) har även öppet filter och sportavgas. Den går mycket fortare också, innan tog det typ stopp vid 215-220 och seeeeegade sej fram men nu drar den vidare...........

Mvh
Patrik 325i -92
Hej!

Trevligt att man inte måste lägga i 3:an för att nå 100km/h *ler* Vad mätte du axet med Sandgren? Har du bytt chip +filter? Eller även sportsystem? Vad är det för chip, filter, sportsystem? Kul att det gav resultat.

Mvh Tobbe!

P.S Bänkade du bilen efteråt? Hur många Silkeslena RAXA SEX Hästar gav skönheten då i såfall?
Hej!
Filtret är ett Koniskt JR med avskärmningsplåt ifrån BSR. Avgasystemet är ett 2*2,5 tums simons ifrån kattarna. Chippet är ifrån Mtechnic i tyskland.

Har alltså inte bänkat bilen eftersom allt monterats själv.... Tiden är tagen med stoppur på exakt samma sett före och efter, ska ut och testa mer idag....

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.