|
|
|
|---|---|
|
Märkte imorse när jag startade bilen så hoppade varvet fram o tillbaka mellan 1000-2000 , sen när jag skulle iväg så räckte det med att släppa upp kopplingen så hoppade bilen fram det va nästan så att man fick bromsa ner farten . frågade farsan min o han sa att det har med hur du stängde av den igår att göra , men det gick direkt in hjärnan på mig kan det stämma eller ? vad bror det på annars Keep Your distance this is a BMW ;) Länk | |
|
"det har med hur du stängde av den igår att göra"..... ööööö.... Glöm det... |
|
|
deejaywasp , vad ska det där betyda skämtade du eller menade du allvar ? Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Kan omöjligt ha något med det att göra... Motorns varvtal skall ju regleras genom mängden luft den får, via insuget.. Med andra ord kan det inte ha något med "hur du stängde av den igår" att göra, right? Vad det beror på däremot har jag ingen aning om.. |
|
|
jag vet jo inte det är därför jag frågar er , men det han menade var att det hade nånting med bensinen att göra nåt med att det fanns för mycket bränsle i slangarna eller nåt . Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Jo på äldre förgasarmotorer om du stänger av tändningen med högt varv förbränner den ju inte soppan som sugs in ??? Så då kan man få den effekten + baktändning o andra roliga effekter?? Men av blotta ögat ser jag ju att du har nya insprutaranläggningar! =) Så forgot it? Det har nog med någe annat att göra?? Kallstarten som fular sig eller nått??? VA vet ja`?? Hej hej! |
|
| det kan va hål i insugsröret då kan varvet variera,är den så hela tiden när den går på tomgång? | |
|
taskig kallstartventil kanske? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Nej det va första gången det hände startade den som tidigast imorse , då gick det bra . Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
| Maxad: jo jag skämtade... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.