|
|
|
|---|---|
|
har en E34 525 -89 som jag har plockat bort toppen på och tänkte plana toppen på. Fast kamaxel behöver jag nog fixa en ny och hittat en på bildelsbasen som jag ska ringa på imorrn. Men var "trimmar" man kamaxel? slipar den eller vad dom gör? Undrar hur mycket effekt det ger egentligen att plana toppen och om man har en fixad kamaxel. jag är ny har så visa nu vad ni kan :) | |
max f |
nu är det så att en kamaxel är väldigt hård och dvs ythärdad och om man får den för varm eller slipar för mycket kommer den inte att fungera utan slitas ner ordentligt så mitt råd är köp en färdig kamaxel som har det gradantal som du vill ha. |
|
vart kan man ringa eller lämna in min kamaxel om jag vill slipa ner den? tacksam för svar! |
|
|
Det blir nog lika billigt att köpa en färdig trimkamaxel som att slipa om den gamla och köpa extra distanser mm. Som Max, skriver, måste kamnockarna härdas om efter slipning. Detta med omslipning/härdning av kamaxlar bör nog göras hos en firma som är väl förtrogen med dylika arbeten. (finns troligen inte så många i Sverige som sysslar med detta!) Enem är ett alternativ på firma som sysslar med omslipning av kamaxlar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
changco |
Länk borde kunna fixa steken. Min bil lever ett eget liv. |
| tack! nu fixar sig steken! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.