AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
765

BMW 325 91:a , vad tycker ni?

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jag kommer inhandla en BMW 325 limo från 91 med drygt 19000 mil på mätaren, allting känns går utmärkt och fint. Vad tycker ni om denna bil? Kommer den kosta mig skjortan?
changco
Vad får du ge för den? Någon länk?
Min bil har hållt riktigt bra långt över mina förväntningar, visst dyker det upp små fel ibland, men med detta underbara forum har jag alldrig åkt på nån reparation som jag inte klarat själv. Har haft min nu ca 2000mil den har precis kommit kommit upp till den vidriga gränsen 20 000mil.

Min bil lever ett eget liv.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det är en jävligt sjysst kille som säljer den via denna sida, om du söker på BMW 325 så kommer den komma upp, det är den diamantsvart som står framför ett flygplan med parkeringsljusen och dimljusen på, sett framifrån. Ganska gammalt inlägg. Innan denna har jag en BMW 318 limo också, en Calypsoröd, men den har jag sålt, i jakt efter fler hästar... =)

Bilen har endast haft 2 ägare i tyskland, en 50 årig man och en 20 årig tjej, sen killen jag köper den av, han impoterade den själv från tyskland. Jag undrar ju bara om det är ett bra köp..? Priset är 50 tusen.

changco
Servicebok/kvitton? Har du kunnat pruta något? Är den fin i motor och så är det bara slå till. Underbar bil om du vill kombinera lek och komfort.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jodå, den har service bok, och han som har bilen är flygteknier, så han har tagit hand om den ganska väl antagligen. En mycket hjälpsam och kunnig kille faktiskt. Jodå, lite har man ju prutat =)
Jadå, motorn är verkligen fin, inte alls slutkörd eller något i den stilen. Jo, jag skulle gärna vilja ha mera "drag" i bilen, så har den ett rakt rör från grenröret (ingen katt, men ska få med en race katt till besikningen). Sen en fullflödes dämpare som pricken över i. Själva röret är drygt 3" och går rakt under bilen, svänger lite då dämparen har sin plats på vänster sida bakifrån sett.

Jodå, motorn & växellåda samt koppling känns mycket bra! Så din åsikt är att slå till?!
changco
Ett litet tips kolla så den inte läcker i bröstet hört att detta ska vara ganska vanligt. Öppet filter och raka rör gör nog mer för öronen än G-krafterna, men känns det bra slå till.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jadå, ska kolla, tack för tipset! =) Läcker vaddå? Olja?

Ljudet är härligt! Den har ju rätt så bra med hästar ändå, är du nöjd ?

changco
Jag är helt klart nöjd, men nu efter ca 2000mil är det dags för en annan bil, det blir antigen m3 -93a eller en 325 (e30).
japp olja, vet dock inte kostnaderna för reparation.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
En 325 e30 ?? Varför det? Byter du inte ner dig då? En m3:a låter bra det men det är ju så dyrt...... =/ Men men.. Ska hämta den på torsdag, räknar minuterna... =)

Tack för din hjälp!
changco
Byter ner mig hmmm beror på hur man ser det. Rolig bil är det ialf. Har vintern på mig att bestämma mig om jag inte blir ivrig och köper en immorn som jag ska kolla på.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
okey..... Men jag tycker om e 36 karossen väldigt mycket! Tycker den ser "råare" ut än e 46 och coolare ut än e 30:an

Hur då rpligare? Mer rallybilskänsla? E 36:an har väl ett antal hästar mera.... ?
changco
Inte expert på e-30 karossen har ju inte lekt bakom ratten :/ Hästarna är inte det ända som avgör lekfaktorn, men helt klart vill man ha en bil kombinerat med lek/komfort då är e36an överlägsen i mina ögon.

Det är ju så med E30, att den är så snyggt balanserad, och relativt lätt, så länge man håller sig till 4:orna!

6:orna är ju tyngre fram, och vill visst gärna niga sig lite där..

Lekfaktorn lär ju vara enorm dock!

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Man kan sammanfatta det med att E30 är rolig och E36 är komfortabel. Det är de stora skillnaderna. Man kan ha skittråkigt med många hästar också. Kolla bara på Audi. De har lyckats utmärkt med det.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Okey..... Jo, Audi är ju lite tråkigt. E 36 är komfortabel, det måste jag hålla med om, men samtidigt ger den ett sportigt intryck tycker jag, e 30:n är jag inte så inne på, men jag tycker (inget illa menat) att e 30:n känns lite gammal... Eller har den gamla looken, om man tänker på hur mycket karossen ändrades mellan e 30 och e 36 så är det ju markant skillnad, medans e 36 och e 46 inte är så himla stora skillnader, lite mjukare linjer osv..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.