AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
499

Dovt knack i instrumentbrädan

My
19
Mys AB
BMW 540i -98
Jag har en 325i 95:a som har ett dovt knack som kommer ifrån instrumentbrädan. När man sänker temp. så slutar det. Kan det vara vattenventilen till kliman som krånglar? Nån som vet?
Ko
663
Koffe
320iC -93
Om det knackar typ var 4:e sekund (ja, jag har klockat =) så har jag samma problem. Har hört att det förmodligen är nån skjutmotor eller motsvarande som knackar. Men eftersom värmen och fläkten funkar som det ska så hoppas jag på att det inte är så allvarligt! Det är tydligen ett riktigt h-vete att riva ner i-brädan... Fast det är ju ett ohyggligt irriterande ljud =/

//Koffe
Jag är nästan helt säker på att det är selenoiden till värmen inne i bilen. Den sitter på torpedväggen på motorsidan, men den hörs väl in i kupén om den klickar. Du ser den om du tittar ner i motorutrymmet, det är 2st runda små grejer, om du känner på dem så märker du om det är de som klickar! Detta är ett vanligt förekommande fenomen men det är ingen fara du kan köra vidare............

//Pajo
Su
554
SunKi
325i -92
Helt plötsligt hade jag också ett sånt knack! Kikade oljenivån, under minimum! Fyllde på TVÅ liter olja, sen har jag inte hört ljudet mer :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.