|
|
|
|---|---|
| Någon sa till mig att TüV kommer att gälla i Sverige from årsskiftet 2004. Någon som vet om det stämmer? | |
|
Det vore ju helt grymt, men det låter osannolikt i tråkiga Sverige? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
hehe så sant så sant, håller med dig haglund!!! "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
|
Såvitt jag vet finns inget datum satt ännu... Men man jobbar efter målet att man ska kunna besikta sin bil i vilket man önskar av flera länder och att det sen ska gälla i alla dessa länder. Till att börja med kommer det troligtvis bara att bli ett fåtal länder, men det är tänkt att utökas till hela Eu. Redan nu kan tyskar och norrmän besikta i Sverige och tillgodoräkna sig besiktningen i sitt hemland... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Då kanske det blir lite lättare när det gäller BMW turbosar oxå :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Troligtvis inte... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Men det finns ju fler godkända bilar med alla möjliga roliga motorer i Tyskland än i Sverige, tex kompressorladdade bimmers... | |
|
Det har absolut ingenting med kontrollbesiktningen att göra... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Så det gäller alltså bara kontrollbesiktning? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Ok, så om den är regbesiktad med kompressor hos TüV i Tyskland så gäller det ändå inte i Sverige? | |
|
Tanken är att det ska gälla den obligatoriska kontrollbesiktningen ja... Man kan bara utföra en registreringsbesiktning i det land bilen är registrerad. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Ok, då är det ju ingen höjdar nyhet ändå =( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.