|
|
|
|---|---|
|
Jag fick hem mitt nya försäkrings papper idag och detta visade att trygg hansa höjt halvförsäkringsbeloppet ifrån 4704:- till 6250:- HÖJNING MED 33% !!! Samt påslag för helförsäkring from nov med 4600:- (årsbelopp) = den lilla nätta summan av 10850 per år, 904:- i mån Vilket bolag skall man byta till ? UPPG: 32 år ,10 år skadefri, 1500 mil, ingen under 25 kör bilen, egen p-plats, stockholms län. 320 ci års 01 utagen slutet av 00 MVH Kenta | |
|
Flytta till Norrlands inland/ mörka Smålandsskogen!! (tyvärr det man måste göra för att få någorlunda anständiga premier....) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Testa If. De brukar liga bra till. Har dem själv och betalar 4800/år halvförsäkring med alla tillägsförsäkringar. 27 år, 1500 mil/år, eget garage, Uppsala. Fick nyligen mina nya försäkringspapper och trots tidigare kommentarer att If bruka höja premien år två rejält , uteblev det någon höjning i mitt fall, utan premien är exakt densamma som för föregående år. /D |
|
|
Som vanligt.. Ta telefonkatalogen, gula sidorna. Slå upp försäkringsbolag, och avsätt en stund till att ringa runt, så får du just din premie, utifrån dina förutsättningar. OK-Folkskam har vart billigast i flera fall för mig, men det säger inte mycket om hur det är i just ditt fall. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hör med BMW Original-försäkring. Låg aningen högre än billigaste på min bil, men erbjöd bättre villkor (försäkrade min bil även vid bankörning). Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
BMW Original (if) har höjt drygt 30% procent de me´. (Gäller spec. min M Roadster. -01. Stockholm, skadef. 27 år, garage, larm etc.) Trygg H. blev mitt val efter en del rundringning. Men det är som ni påpekar bra och ringa runt lite, det kan ändra sig och man kan genom olika föreningar, fack och annat få bättre pris. Annars får man gå ner i utbudet och kanske välja bort tamboskapsolycka, ersättnignsbil eller anat fiffigt som kan ingå och som man inte känner ligger rätt för dagen. Ha de/LB |
|
|
Min nya bil -01 ,330 fick ett pris på 12k helår helförsäkring, ingen under 25, Stockholms innerstad, garage. Valde BVMW´s provapå försäkring det första halvåret. 150/mån. |
|
|
Jorå, prova-på-försäkringen e ball. (Jag hade visst tre månader fritt.) Det bygger på att bolaget kanske tänker sig att man stannar i slentrian. Men jag var uppriktigt förvånad när nya inbetalnignskortet kom. Mer än 30% höjning för samma produkt på ett år. Och det verkar som om alla bolag i princip gjort samma sak(!). Det luktar kartell. Hörde att några bolag gjort stora miljardvinster på sina sakförsäkringar - kanske får vi se en 25% sänkning nästa år(?). Hoppet är det sista .../LB |
|
|
Efter lite surfande på olika försäkringsbolags hemsidor så fick jag ner årspremien ca 1500:- hos dial och IF men till detta skall läggas att dessa bolag endast ersätter glasskada med 35%. Trygg hansa har en fast kostnad på 1200:- En framruta på en 320 ci kostar sisådär en 10000:- att byta så skulle detta inträffa så får man slanta upp 6500:- ur egen ficka |
|
|
Kenta: Dial, bmw assurance och IF är samma bolag, ja hade en skada på min framruta och de är så att du får betala 35% av rutans kostnad. Inte tvärtom som du skriver. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Kenta läs här för klarhet: Länk BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Salus har sänkt! X5an med 1700kr till omtecknandet om någon månad, sånt gillar vi:)) |
|
|
Asken: Gratulerar! De är du nog väldigt ensam om att få uppleva. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.