AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.510

färgkod/fargekode for "alpina-blå"?

Ma
116
Macduck
320i -89 4d
Noen som vet hvilken fargekode den blåfargen som Alpina bruker på sine biler er?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hej,
Färgkoden hålls tyvärr hemlig av Alpina. Dessutom så går all färgköp genom Alpina i Tyskland. Man kan inte ens beställa lackstift på BMW. Färgen kostar ca 600$/litern, (om jag inte minns helt fel.)
Du får nog satsa på en annan färg.

M V H
Stephan

_____
Länk
Ma
116
Macduck
320i -89 4d
hmm. skulle dette bli så vanskelig da? :)
velvel, får gå og og rive av en spoiler fra en slik bil og ta med til en god lakkerer - som sikkert klarer å matche fargen nogenlunde =)
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Stephan: Att det inte går att beställa lackstift, är det specifikt för just den blåa färgen? För den gröna (alpina grün) har jag lyckats beställa. Det tog iofs några veckor innan den dök upp i en liten tjusig flaska som såg ut att innehålla nagellack... Kostade skjortan gjorde den dock.
Ma
116
Macduck
320i -89 4d
BDrei:

hvor mange av de trenger jeg for å dekke en hel e30? ;)
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Misstänker att du behöver fler än två. ;)
Asså de borde väl inte va nån större match för en lackfirma som har nåns slags "spekrum" analyseríngs kamera elle va de nu heter o ta fram ett mycket bra recept!!Jag vet att AKZO Nobel/Sikkens har just en sådan manick som deras lackverkstäder(nåja långt ifrån alla då den säkert e svindyr) använder sig av för att få rätt nyans....

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
BDrei:
Jag försökte beställa på BMW Solna men de lyckades inte beställa lackstift till min.

Dawwe:
Det är riktigt, jag gjorde så när vi lackade min takbox i Alpinablå metallic. Skilde ung. en nyans (mörkare) än org.

M V H
Stephan

_____
Länk
Ma
116
Macduck
320i -89 4d
stephan:

fikk du den fargekoden som de brukte på boksen din?
er fargen på bilen din denne:
Länk
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nej,
Den känner jag inte igen. Men snygg bil och färg :)
Alpinas färg skiftar mer i lila och lite dunklare.
Lackeraren lackade en liten plastbit och jämförde sedan mot min bil i solsken.
Tyvärr så har jag inte färgkoden och brydde mig inte om att ta den eftersom det inte stämde till 100%

//S

_____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.