AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.283

Konstig skruv bakom min gaspedal...

Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
Tjena.

Jag har en tjock skruv bakom min gaspedal. Verkar som om ngn tidiagre ägare har satt dit den..har haft bilen i 1 vecka nu .... Ere bara att skruva bort den eller kan den ha en funktion?

328i - 97
Den ska sitta där. de är ett stop för pedalen.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är en strypning för att du inte ska köra för fort!

Skämt åsido, låt den sitta. Den är till för att du inte ska dra sönder något genom att trycka pedalen längre än nödvändigt (full gas).
Tar du bort den kommer du nå det egentliga fullgasläget vilket i regel resulterar i 100 extra hästar!

Skämt åsido! På automatväxlade bilar sitter en strömbrytare för kickdownfunktionen där. På manuellt växlade bilar sitter klacken där bara för att likadant gasreglage skall kunna användas.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tar du bort skruven eller skruvar ner den för långt, kommer du att slita sönder gasvajer och/eller spjället i motorn.

Dvs den skall vara kvar och måste vara rätt justerad (som den är från fabriken).

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jaha,
då hade man alltså fel då?! :))

Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
aha okej...tack för svaren...

tänkte faktiskt ta bort den under helgen så att det blir lite mera gas...men vågade riktigt inte bara ta bort ngt...

D-diddy
den skruven är det ända som skiljer 328 fråm m3. du kommer alltså få alldeles för kraftfull motor i förhållande till bromsar och chassie om du tar bort den ;)
Eller så är det som dom andra säger. låt den vara i vilket fall.
David
320-325
min är borta och hela gaspedals plattan men det går fint ändå man får inte trampa för hårt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.