AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
835

Hur är det me rosten på e36 karossen?

Tjena alla e36 ägare.
Jag tänkte skaffa mig en vinterbil 316-320 e36 och tänkte höra med er hur det är med rosten på den karossen?
Är det några speciella omr. som rosten kommer?

mvh
Erra
changco
ERRA: Bakluckan är väldigt känsligt, men annars kan jag rekomendera sök funktionen, sök tex rost and e-36 då lär du hitta massor.

Min bil lever ett eget liv.
Hej,

NMederkant på förrarna och bakluckan var de ställen det var rost på min svensksålda 91:a. Lägg dig ner och kolla nederkant dörr noga för det kommer snabbt...
Ursäkta stavningen... slant visst :p
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med john john och Changco. Bakluckan, nederkant av dörrar men även skärmkanter både fram och bak.
Vilken bil skulle ni föredra som vinterbil,Audi 80 93- eller bmw318-320 92-
Jag kör inte min ögonsten på vintertid och Bmw har alltid världens bästa bil för mig.
Men jag vill helst slippa laga rost på vintertid därmed är det inte sagt att audi inte rostar men de brukar att hålla emot rosten bättre eftersom de är galvaniserade.

mvh
Erra
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Vill du slippa rosten så ska du ju helt klart satsa på Audin. Stor skillnad i rostskyddet på e36:an och Audin. Galvsläppsproblem var störst på Audisarna i slutet av 80-talet. Och förutom bara galvaniseringen (som många stirrar sig blind på) så har Audin genomgående bättre konstruktion rostmässigt.

Så tittar man bara till rosten är det inget direkt svårt val. Vinteregenskaperna är inte dumma heller. Blandar man in andra bedömningspunkter blir det genast mer upp till var och ens preferenser.

Sex på alla fyra, roligast så!
changco
ERRA: beror på vad du vill ha ut av din vinterbil, bakhjulsdrift = med bus kul, men ställer till problem iband, dessa fenomen antar jag att du är bekant med. Audi är bra och stabila bilar i mitt tyckte, speciellt om man använder bilen som bruksbil på vintern.

Min bil lever ett eget liv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.