|
|
|
|---|---|
|
Hej, är det någon av er som har god(!) koll på regler för utdrag från register på Vägverket. Dvs. inte uppgifter om specifik bil (reg.nummer) utan om man vill ha tag på sammanställning över en viss BMW-bilmodell, årsmodell eller annan specifikation. Vad har Vägverket för uppdrag här? Vad tar de betalt? Vad har ni i så fall fått fram för typ av uppgifter? Och vad får man det i för form; fax, e-post, brev? Ha de/LB | |
| Du kan tringa talsvar 077.1141516 och få fakta från dom. Annars kan du faxa dom och få lite mer fakta om bilen i fråga. Kolla www.vv.se för mer info. Det kostar som ett lokalsamtal. | |
|
Nja, det är inte en(1) bil det handlar om, som sagt. För det vet vi att man lätt kan få reda på via talsvar och så. Jag kanske uttryckte mig olkart. Jag frågar om ett utdrag på flera bilar på en gång. Och vad man kan förvänta sig för respons från VV? Ha de/LB |
|
|
Generella villkor hittar du här (om du inte läst dem redan): Länk (www.ore.vv.se/uppdrag/villkor.htm) Är nog inte jättesvårt att få köpa, däremot tror jag du måste uppge ändamålet med uppgifterna och att detta ändamål godtages. Pris, se: Länk Du hittar nog lite mer info på dessa sidor också. --- Always Diesel |
|
|
gällande omkodningen av registreringsnummret i sifferform T.ex. MBA 191 så ska man kolla på knappsatsen på sin telefon om man inte ids plocka fram tabellen såhär är det konstruerat: Leta upp knappen de står bl.a m på (knapp nr 6) sen ska du kolla positioneringen av bokstaven på knappen i detta fall "vikten" 1, sätt sedan ihop siffrorna 6 och 1 så att de blir 61 gör likadant med de två resterande bokstäverna (lite hjälp på traven: B=22 A=21 Regnumret (sifferform) i exemplet blir då alltså 61 22 21 191 "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
Paap Reeder |
Hej! För 15 år sedan ville jag få fram alla Vita Toya Starlet 1,2 dl som slutade på 063 i regnummret - det gällde en trafikolycka. För det ville de ha 3000:- vill jag minnas. Vill Du exvis få fram alla M535 kanske det är billigare idag. MVH /// Paap R |
|
Hej, det pågår en bra tråd med ungefär detta innehåll under Z-serien, »Vad tror ni VV svarar?». Jag föreslår att vi tar diskussionen vidare där ... Ha de/LB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.