|
|
|
|---|---|
|
Beställde tid av BMW DAnderyd för en månad sedan och lämnade in bilen i morse för byte av främre packbox till nedre remskivan, bilen är en 325iC -93a, det skulle kosta 1500kr inkl material. Kommer dit i morse och då säger dom att dom ska göra en undersökning och titta var det läcker och sedan besluta vad som måste åtgärdas, dom har inga reservdelar hemma utan har ett mycket begränsat lager.. Va f-n det är inte vad jag beställt tänker då inte pröjsa för någon undersökning.... Jaja vi får se vad som händer i em I´ll keep U informed.... | |
|
Bmw ringde mig vid 15:00 tiden igår och påstod att det var fler läckage än packboxen, packning bakom transkåpan läckte också och det hade jag nämt till dom om dom kunde kika på det men dem påstog också att trågpackningen var slut!!! Dem ville ha 6630 spänn för jobbet!!! 5 timmars arbete + material för 600kr, aldrig i livet sa jag. Trågpackningen läcker inte sa jag så jag är inte intresserad av att byta den, det kanske ser ut så för oljan rinner ju ner i skarven men deras undersökning visade på att den läckte. De var olja överallt enl dom. Dom var inte intresserade att bara byta transkåpe packning och packbox. Åker och hämtar bilen, träffar på världens arroganta typ bakom disken. Jag sa att det är ju för f-n ockerpriser dom kör med. Ang undersökningen promptade dom på att dom skulle ha 500spänn för. Då ska jag ha ett udrag på kostnadsförslaget i sånt fall sa jag! Då blev det ju jobbigt för dom, jag pröjsar inget utan ett skriftlig utlåtande med reservdelsnr på det ni tänkt byta. Man ser att kundmottagaren blir mera irriterad och fixar sedan ett papper. Jag pröjsar deras undersökning för att bara komma där ifrån, då hittar dom inte nyckeln till bilen! Letar och letar och sedan slänger han fram den på disken från 2m och vänder på klacken och går därifrån. Jag kommer ut till bilen och öppnar huven, då har du ju för f-n inte ens tvättat av motorn för att se varifrån det läcker, men hur i h-vete kan dom vara så säkra på att trågpackningen läcker..... Nej, BMW Danderd i Stockholm ger jag inte en mycket för. kommer aldrig åka dit igen....... |
|
|
Ring verkstads chefen och snacka med honom om detta.... alternativt kontakta konsumentverket.... har man kommit överens om en viss sak ska bytas så får man inte byta andra delar utan att få ett godkännande från ägaren... sen får inte priset höjas mer än 10% utan att ägaren meddelas detta och accepterar.... Så får man inte göra... Jag får egentligen inte berätta detta, men jag arbetade på ett företag innan som ofta anlitades av BMW för att göra kvalitetskontroller.... BMW sverige betalade ut miljonbelopp till det företaget för att vi skulle ta reda på vad ägare av "nyare" BMW bilar är mest missnöjda med och så... Så BMW är ett företag som är mkt mån om sitt rykte... tror inte att de vill få dålig publicitet över att bråka om 5000 kr... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Tur man gör ALLT själv med bilarna. Man orkar snart inte läsa mer om ockrare/klantar/amatörer som försöker sko sig gott på att ge dålig service till höga priser med långa väntetider.... USCH !!! FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.