AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
693

Färddator E46 fråga

Da
3
Dana
330i touring -02 525i -90
Är det någon som har några tips om hur man kan ändra inställningarna.

sa
26
sammeo3
330ci - 01
Vilka inställningar menar du?

js
Da
3
Dana
Jag menar car & key memory-inställningarna.

sa
26
sammeo3
330ci - 01
Beställ tid på verkstaden så går mekanikern igenom med dig vilka inställningsmöjligheter som finns.

Det blir ett utdrag på 5 sidor, alltså betydligt mer
än vad som framgår i instruktionsboken.

När du/ni bestämt vad du skall ha, ändrar han inställningarna på bilen/nycklarna genom en dator som kopplas till bilens elektronik.

js
ch
212
chris
330 coupé -02
--> Sammeo3 är det några vettiga inställningar, typ vilka föll du för. Eller måste jag vänta till nästa torsdag för att få reda på det.
Da
3
Dana
Var på verkstan idag, och fick ut de 5 sidorna.
Endel punkter förstod jag inte. Någon som har förklaringar på punkterna?
Det jag saknade var bl.a signaler för bekräftelse på aktivering/avaktivering av larm som det står om i instruktionsboken, men som inte gick att ställa in.

Triad
Hej!

Har du, eller någon annan här, lust att berätta lite mer om vad som finns. Något ni särskilt rekomenderar?
sa
26
sammeo3
330ci - 01
Funktionen LJUD-signal för bekräftelse på akt/avakt
av larm är avstängd på svensksålda bilar, av någon dum anledning. Verkstaden skyller på lagbestämmelser ang standardmonterade larm.

Jag har bla annat ställt in:

Enkel ljusblink på alla blinkersljus när man larmar bilen, och dubbel ljusblink man larmar av.

Ni med minne i förarstolen skall naturligtvis aktivera
detta tillsammans med key-memory. Viktigt sedan att ni inte blandar ihop nycklarna, nyckel nr 1 används av personen som har minne nr 1 osv.
Annars händer följande:

När person nr 2 låser upp bilen med nyckeln som tillhör nr 1 och sätter sig i bilen och trycker på minnesknapp nr 2 för att få sin position kommer resultatet att bli:

Nästa gång person nr 1 skall låsa upp bilen ställer stolen inte in sig efter minne 1.

För att rätta till detta trycker person nr 1 på sitt minne efter att NYCKELN satts i tändningslåset.
Krångligt. Skriv isåfall så skall jag förtydliga.

På coupé:

Förarfönstret ner automatiskt när man öppnar dörren vid dubbeltryck på fjärrkontrollen. Kanonfunktion.

En funktion som är fabriksinställd och som inte står i instruktionsboken (inte min iallfall) är att när man
skall öppna alla rutor genom att hålla öppningsknappen nertryckt och sedan skall stänga rutorna går de bakre rutorna inte tillbaka. Då kan man istället för att vrida om tändningen och stänga dem men elhissarna istället sätta nyckeln i dörrlåset och vrida åt höger.

js

ch
212
chris
330 coupé -02
Tusen Tack!!! sammeo3. Då har jag lite att klura på.
Det där med att rutan går att hissa ner från fjärren var det bästa jag hört......cuppen har ju aningen längre dörr och parkeringsrutorna nu för tiden är ju avsedda för konservburks-klassen (MB-A, Corsa å allt vad dé nu heter)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.