|
|
|
|---|---|
|
Vart sitter tomgångsmotorn?? Min bil dör direkt när jag släpper gasen måste ha skithögt varv över 3000 för att den inte skall dö??? va har hänt med den? /Johan | |
|
för ner handen under insuget, precis över "oljefilterburken", en rund cylinderformad metallburk, gissar på 50-60 mm i diameter kontakten, beroende på placering sitter emot dig, framifrån bil sett. Du bör kunna se den mellan insugskanalerna på insuget. om bilen dör, testa att dra ut kontakten på llm.. Hur denna demonteras låter jag någon annan svara på. Bend over, and I'll show you eternal happiness... |
|
|
hmm, okej, såg att du hade en e30 :) det var för e36 som jag försökte förklara... ;) fel av mig! // Kalle Bend over, and I'll show you eternal happiness... |
|
|
Den sitter precis vid insugets spjällhur rund alu diameter ca:50mm två slangar är anslutna och en snabbkoppling till kablarna. kolla att slangarna inte är spruckna! |
|
|
Okej! Hur är det på bmw om man drar ur kablen till lmm då startar den inte alls va??? /Johan |
|
|
hmm.. på e36 så har jag för mig att bilen ställer sig på typ 1000 varv i tomgång.. Bend over, and I'll show you eternal happiness... |
|
|
Nu har jag varit nere o kolla lite hittade ett spricka i slanden mellan lmm o insuget den har dragit tjuvluft där det måste väl var det??? Är det samma lmm på 318 som 320?? /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.