|
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hur man tjänar 2000 spänn på två minuter.:)) Fick årsbeskedet från Dial originalför. (ägs Av IF) de hade höjt med ytterligare 1500 kr totalt 2500 på två år från 3970 till 6518 Testar IF s offert på hemsidan med en forumkollegas 528-96 hans regnummer som det bara skiljer 30 bilar i mellan . Kunde inte ta mitt eget nummer för då talade sidan o att jag redan hade en försäkring hos IF :)) Får en summa på 5745 = 800 kr billigar på "samma bolag". i Morse ringde jag till IF och bad om en offert på 528-96- svar 4764 kr. Ringde IFM Dial och ifrågasatte skillnaden, de hade inget annat än nått tjafs om originaldelar, och BMW tillverkar inte några bildelar vad jag vet, så jag sade upp försäkringen från huvudförfallodagen för att flytta den inom "samma" bolag. villkor hos IF: Bilen i låst garage nattetid, ingen under 25 kör bilen, körsträcka 1500mil 3000 självrisk på vagnskadan. Vid dessa villkor kunde Dial tänka sig sänka premien med 508 kr:)) (fortfarande 1400 spänn högre) Jag misstänker att det blir till att flytta MB från MB försäk hos Dial osså, då har man än en gång "tjänat" en utlandstripp:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: De där ska ja kolla upp. Jag har nu Dial o ska ju försäkra den "nye" nu i veckan. De är ju fortfarande vagnskade garanti kvar men de kostar ju en slanf ändå. Tack för tipset. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
men du hasso: hur blir de då om nån under 25 ska övningsköra med dig? (tänker på försäkringen du tog) blir det MB då eller? =D "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
| Min 523:a och jag passerade Aktsams gubb-filter... Försäkringspremien var mycket förmånlig. Numera försäkrar jag min nya bil hos OK-Folksam då de var överlägset billigast. Prisspannet mellan de olika bolagen var större än 10 000:-/år när jak kontrollerade för några veckor sedan. Det lönar sig att ringa runt eller begära offert på nätet. | |
|
If har en mycket egendomlig premiesättning enligt mig. Själv ar jag bettan halvförsäkrad hos dem med 1500 mil/år, BilExtra samt StorSkadeExtra (man får bl.a 15% kontant i handen om reparationen kostar mer än 20k). Kostnad 4800/år. Nu till det roliga: Skulle jag teckna en ny halvförsäkring hos If på en exakt likadan bil (enligt deras Internet site) skulle jag få betala 6700/år. Intressant eller hur, samma bil, samma årsmodell osv. När jag sedan testade vad premien för en 330i '02 (testade två bilar med exakt samma utrustning, årsmodell och 3000 mil på mätaren) skulle kosta mig dök det upp 5700/år samt 7495/år för en halvförsäkring. Vad är logiken i det hela?????Bilarna är ju identiska till utförandet, enda skillnaden var lackfärgen:) Jag blev ännu mer förvånad att den ena av 330:orna var billigare att halvförsäkra än om jag skulle nyförsäkra en annan 318 '02 med 2500 mil på mätaren (alltså lika mycket som min egen har gått). /D |
|
|
Försäkrade min 525 -94 hos if:s egna bmw-avdelning idag. Väldigt förmånligt tyckte jag. Helförsäkring, 1500 mil, låg självrisk och gratis vid viltolycka. 494:- i månaden. CeKå |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det skiljer en del, på om man inte har nått tidigare bolag eller ett bolag utanför IFskoncern. När jag provade på hemsidan fick jag tre olika prissättningar beronde på detta. Det var billigt som sagt när man blev värvad till Dial, men nu är det omotiverat dyrt efter 2 år och inga skador. ///MVH Hasso Länk |
Har ny flyttat MB från Dial (If) MB försäkring premie 5803 till IF med en premie på 2900. totalt har detta manövrerande reulterar i en försäkringspremiebesparing på BMW-MB totalt 4900 kr räcker till en sista minuten på Mallis för 2 personer :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Patrik Nilsson Vid övningskörning så är det killen/tjejen i passagerarstolen som räknas som förare,är bara han/hon över 25 så är det lungt. Får för övrigt endast högre självrisk om det är en förare under 25,försäkringen slutar inte att gälla. Henrik |
|
| aaaahh, visst fan, så var det!!! tack så mkt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.