AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
632

Stereo Z3! Har någon erfarenhet?

Tja! I min z3 sitter orginal högtalarna och dom är helt värdelös.
Först och främst vill jag installera en bas i bagageluckan..
Blir vell att jag skaffar en "bazooka" bas eller dylikt, kanske bygger egen liiiiten låda med 4x8" åxå, inte bestämmt mig..

men jag undrar om någon vet om det ger bra ljud inne i bilen med bas i bagaget??? det är ju inget direkt hål mellan bagaget och stolarna.. kommer ljudet fram???

//Svebba
BMW Z Power
Robsarve
Det blir inte så lysande. Dels är det rätt tätt så det är inte mycket bas som kommer fram, dels så "blåser" den bas som är bort när du har cabben nere.

Ett par bastanta framhögtalare i kombination med ett par "butt-kickers" (finns från t.ex emphaser) är en smidigare lösning, men iponerar föga på stan eftersom det dunkar dåligt utanför bilen.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Svebba, ta en titt på Länk det finns mycket man kan göra om man kan avvara platsen mellan sätena.

/eFx
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
lämna in bilen på mds som min syrra gjorde med hennes Z3

Saker som gör liver värt och leva:
-BMW
-Miami Vice
-Playstation 2 med GTA Vice City
+allt annat
don-salvatore87:
Har redan snackat med dom på både MDS & AVD, ingen av dem i stan hade själva monterat på en roadster och de sa att det kunde nog dra iväg i pris eftersom dom rekomenderade att man skulle ha den mellan sätena (där det i vanliga fall är en liten lucka)...

Hur byggde dom i din syrras bil då?? Är det en 6" bas på den platsen jag närmnde med magneten utåt eller har hon en baslåda i bagaget??

//Svebba
BMW Z Power
eF
900
eFx
520d Touring -09
Svebba, kolla bygge med Nårdic, dom är bra! --> Länk

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.