|
|
|
|---|---|
|
Hej! Såg precis på min nyinköpta 528-97 när jag tvättade den i helgen att den berömda rosten på bakluckan börjat krypa fram.Bilen är har precis blivit 6år (lite drygt).Det syns ju inte jättemycket men börjar man "pilla" på det så är det säkert värre under , brukar vara så. Måste det vara mycket rost för att man ska kunna åka till BMW och hävda att man vill ha det åtgärdat?? / Johan | |
|
Tjoa: Nej, i regel behöver bara någon mindre bubbla synas. Dock säger reglen att den bara gäller vid genomrostning. Bmw är väldigt frikostiga, och mitt förslag till dig är att så fort så möjligt åka och visa upp detta på en aukt bmw verkstad, så att de får göra en förfrågan till stockholm. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag hade en liten bubbla på insidan av luckan. Det tog 1 dag så fick jag OK. Den skall in den 13/10. Återkommer med rapport. |
|
Ringde och hörde mig för hos Hackefors Bil i Linköping: Ingen idé att visa upp bilen ens var deras svar. Rostskyddsgaranti löpt ut och import var inte bra...då vill inte BMW Sverige ta nått ansvar för det. / Johan |
|
|
Import ska inte vara något problem. prova ring en annan firma. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Ojojojojojoj-oj! Jag hade absolut inga problem att få tanklocksproblemet åtgärdat på Hackefors. Min är import men tiden hade inte gått ut det är väl skillnaden. Vem pratade du med på Hackefors? Mvh /NP |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det spelar ingen roll att den är importerad, däremot är de enligt mina erfarenheter väldigt bestämda på de 6 åren. en dag för mycket så är det kört! jag tycker ändå de är mycket generösa på BMW, min ford explorer fick jag inte ut en krona för trots att det v ar gravrost som efter blästring visade sig vara hål. mvh Johan |
|
Vart på luckan har rosten kommit. Jag har läst att en del har hitta rost under den vikta kanten på luckan samt vid baklysena. Stämmer det? Finns det fler ställen som man ska hålla ögonen på? Norrlänningen |
|
|
Ja, det är under själva lyset, i ytterkanten.Det är ju inte mycket alltså så jag ska plocka bort lysena och se hur långt det har gått.Så länge inte är genomrostat så brukar det inte vara nått problem.Att kolla över skarvar så att inget nytt vatten kan orsaka skada, sedan brukar jag efter att ha grundat måla först med 2-komp. billack för att få en tålig yta (lackstifts färg håller inte emot så bra),när den torkat så kan man matta ner den lite och på med lackstiftet.Håller så länge det håller... Johan |
|
|
Det där med de 6 åren. Är det från det att den lämnar fabriken eller från det den är köpt eller är det kalenderår som gäller? Alltså om det är en -97:a så går garantin ut den siste december? Bara lite nyfiken, fick själv min baklucka på en 97:a |
|
|
Stout: garantin räknas från de datum bilen levereras till första kund. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Kävlingepågen: hvor skal du länma in bilen? Aspögatan?...jeg har tid d. 8/10 til samme problem. KANON värksted. Länk |
|
| Se nu till att få allting fixat ordentligt om det är till Aspögatan ni ska. Efter det att jag fick min baklucka bytad i våras så har låset rasat, ett glapp uppstått i kabelaget till ena baklyktan samt att motorn till vindrutetorkaren lagt av. Se också till så att listen över låsen/regskylten blir lackad. Hos mig satte de på den befintliga vilket gjorde att nyansen skiljde mycket eftersom jag har en silverlack. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Nä! Theanders i Lund så vi får se hur det går. :) |
Colle |
Fick min bytt förra året. Första kommentaren från ÅF var "det lilla, det är tveksamt". Jag hävdade givetvis att det inte skulle vara någon rost alls. Bilder togs, skickades iväg, godkändes och luckan byttes. Colle |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.