|
|
|
|---|---|
| Hej, nån som kan upplysa mig om vad de tre plingen man hör ibland på 535i är? Kommer inget direkt meddelande fram, men jag minns inte om jag hade framme "tidvisning" på dispayen i instrument huset, eller om det hoppa fram i och med plingen?! Det är inte hastighets, halkvarningspling, det är nåt annat, men vad? | |
|
Det finns en möjlighet att ställa in så att den piper vid hel timme. Kanske är det så? //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
precis före varje hel timma plingar det i min... Länk |
|
|
Finns väl nån funktion som gör att den plingar 3 (?) minuter före varje hel timme (så att man inte ska glömma att sätta på radion för nyheterna :-/ Kommer inte ihåg vilken knapp det är (S/R-knappen kanske...?), men funktionen indikeras i alla fall av en högtalarsymbol i displayfönstret till OBC:n. Testa! Mvh /Pewe |
|
|
Korrekt. tryck bara S/R och den lilla symbolen i övre högra hörnet försvinner - detsamma gör plinget. mvh MW-Guru |
|
|
Pewe Aha ... var det därför den plingade 1 min i varje heltimma. Som jag har funderat på detta och försökt klura ut varför den plingade 1 min i varje heltimma. Trodde det var förre ägaren som skojat med mig :) ___ det är ju bara hääärligt! |
|
|
Enligt boken är det 15 sekunder innan hel timme. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| kan man stänga av liknande funktion i e39:an också? | |
| Tackar för det! =) Vill mig minnas att klockan var 23:59 när det plingade, så det stämmer nog! Då var det mysteriet löst, hehe! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.