AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
803

E30 inköpt!

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Vill bara medela att vinterbilen nu är köpt. Det blev en 318, ett val som jag ej ångar. Detta är definitivt inte sveriges fräschaste exemplar, men men kan ej begära så mkt för samma pengar som räcker till bensin till 750 i en månad, och dessutom är den nybes och skattad och går som en klocka. Attans rolig bil faktiskt. E30=Viel spass fur wenig geld!

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
är inge fel på en gammal 318,speciellt inte som vinterbil iaf...

Vill ha E30 igen!!
Herzlich willkommen zur E30-familie. J.L :)

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
Oakman
Weee... E30 = kul :)

// Olof

(Ja jag känner till sökfunktionen)
gratulerar till vinteråket ! jag har funderat på att köpa ngt liknande som vinterbil, känns ju inte helt rätt att köra med pärlan i slasket...men det får troligen bli så...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Fjelliz
Ännu en trearton ägare, fan vad najs :)
Du ska få se att dom e roligare än man tror!

MVH/Erik
Si
765
Simon01
120dM -08
ska inhandla en jag också framöver, sen ska det köras brett : )
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Vielen dank, alle! :)

Måste säga att min 318 faktiskt är en kanonbil, jag blir bara mer om mer impad av den. Min 750 har faktiskt fått stå still hela tiden sedan jag köpte e30:n. Otroligt rolig att köra måste jag säga!!!

Längtar kraftigt efter vintern nu, får hålla till godo med lite grusväg så länge, men det är ju inte lika kul.

Dock fungerar tempmätaren lite sporadiskt, och tankmätaren verkar inte heller 100% pålitlig, är det kanske Si-battrierna i instrumenter som har laddad ur sig?

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Det är e30 syndromet =) min temp hoppas ochså lite då och då.

och när det är 5 liter i tanken och man tankar 20 liter..så har man plötsligt 45 liter..haha. men den går ner efter ett tag, tyvärr!

Länk
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Han man en gång haft E30 så får man återfall förr eller senare! Fruktansvärt kul att köra, inget snack om saken.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Vad alla verkar lyriska över E30-modellen? Kul att man verkar ha valt rätt modell! Aldrig kört nån annan BMW-modell än E30 faktiskt.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Gratulerar till inköpet av dina nya bil J.L.

Hade bara en fråga... 750, maffig som den är, är inte mkt långsammare än en M5:a.. hur känns det att komma ner till 318 acceleration när man glidit V12 i en evighet?

blir man inte less på bilen väldigt snabbt? (fårgar mest för att jag själv är spekulant på en 318)

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
M5 och 750 är ju klart snabbare rakt fram, men det handlar ju om så mycket mer än om motoreffekten. E30 är rappare i känslan; gas, broms och styrning tar snabbare och detta bidrar starkt till bilens kulfaktor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.