AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.104

Ojämn gång ibland 525

Jag har en 525-89 det känns som den missar på nån cylinder ibland vid gaspådrag och det känns att den inte går på alla på tomgång.
Detta fenomen händer när man har stått på tomgång eller kört på låga varv(under 2000 rpm)i nån minut.
När man drar på,eller lägger i neutralen och varvar upp den till 5-6000 rpm slutar det direkt.
Fenomenet inträffar 1 gång av tre ungefär.
Jag har bytt lock,rotor,kablar,stift och insugspackning.
En spridare kanske?? nån som har några tips?

Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
det du kan börja med är att programera om databoxen. Om det inte hjälper titta över luftmängdsmätaren. Har eller hade detta fenomen själv
Visa användare
289
BMW525i
535i -90
SAAB 9-5 Aero 2005, E85 tuning Nordic Uhr.
Hej

Ser att dessa inlägg är mkt gamla, men tänkte ändå säga vad jag har för erfarenhet av ojämn och hög tomgång.

Min bils tomgång pendlar och bilen går lite orent ibland. Ibland när jag släpper gasen rusar den upp för att sedan sänka sig igen , men övrigt går den kanonbra. Tomgången är dock ofta väldigt hög. Upp emot 1300rpm, men ibland på ca 750. Hade in bilen i helgen för byte av kamrem, spännare och vattenpump. När jag sedan hämtade bilen sa en mekarkille att en packning spruckit vid insugen. Man såg tydligt att den spruckit och han sa att det tom hördes att det sög där då man höll fingret där. Han sa att det är därför tomgången var så hög.

Så nu står kärran i garaget och väntar på packningsbyte.

1ggn BMW, Alltid BMW !!

Tack för all hjälp.
//Håkan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.