|
|
|
|---|---|
|
Jag åtog mig den delikata uppgiften att byta mina plastkulor i lådan p.g.a att min back ej ville gå i.. Ena kulan hade trillat igenom plåten, precis som jag trodde, och jag har bytt båda mina kulor.. :) Jag har steg för steg följt beskrivningen här, dock har jag fortfarande ingen back. Det sitter sex (eller är det sju?) solenoider i bakkant på ventilhuset, misstänker nu att en av dem också kan vara defekt, någon som vet vilken som styr backen? Måste bara tillägga att lådan växlar underbart mjukt och distinkt nu.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. | |
|
Hej! Jag har inget svar på din fråga, men är lite nyfiken på de där kulorna du pratar om. Jag har också en 740, och den växlar väldigt "hårt" på en växel (3:an eller 4:an), och ibland kan det ta en stund innan backen går i. Tror du att det kan ha att göra med dessa kulor? Vad kostar det att byta dem i så fall? BMW forever. |
|
|
den här tråden borde ge dej all asvar du behöver marcusi Länk www.ppracing.info Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Tack för länken ^pasi^. Nu har jag fått nåt att göra i vinter.. ;) BMW forever. |
|
|
Så du bor med i hålan? Hur ser din bil ut? har vi träffats? //Kristian(heter så jag med) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.