AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
744

Trimma 635:a

Om man sätter på trimmkam, extraktorgrenrör, sportavgas och sportfilter. Vad borde man då får upp för hk i en 635:a?? 104 hästarn årsmodell 85-87??? Tacksam för svar. Gärna ifrån ngn som har trimmat sin 635:a på detta viset.
Mvh//Tobbe

12 tums ratt e MANLIGT :)
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Ingen aning, men du borde satsa på att porta toppen oxå för att få ditt trimm fullbordat.

//Ticco

www.ticco.com
Håller på och fixar lite på min 535'a E28.
Har plockat bort avgasreningen/monterat extraktor samt lagt ett konfilter (med kalluftintag) längst framme i grillen.
Ännu märks ingen större skillnad eftersom elektroniken är standard ännu. Nästa säsong blir det ett unichip samt bänkning. Då borde hästarna vakna till lite mera iaf.

Du borde få ut ca 225 - 235 hk om all trimning är ordentligt utförd samt om du chippar/mappar den.

mvh

///Jonas

Länk
Okej... men då blir de törbo! de trimmet går ju lös på ca 15 lök o för dem pengarna får man ju nästan törbo! annars blir hästarna för dyra... själv hade jag tippat på 240-250 lite glädje siffror kanske?

12 tums ratt e MANLIGT :)
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Det finns ett par 535'or med:
Öppet filter.
Portad topp.
Vassare kam.
Extraktor + sportavgas.
Mappade med Unichip.
som lämnar runt 250hk.

//Ticco

www.ticco.com
Ahaja! dar ser man men dem modifikationer gar ju los pa ca 20.000..... de blir noooo turbo ursakta stavningen jag ar pa mallis....... tack for alla svaren
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Med dom modifieringarna så är bilen fortfarande besiktningsbar.
Ska du bygga seriöst med turbo så räcker inte 20k långt!

//Ticco

www.ticco.com
Det ligger natt i vad du sager.. Men samtidigt har jag inte planer pa ett monster vid en turbokonventering.... utan da snackar vi att ladda 0,4 0,5 ungefar utan kompsank o hela faderullan.... sen gasar man tills det rasar. o da kan man borja tanka pa att bygga seriost.... eftersom man da har fatt lite kunskap om det hela om du forstar hur jag menar. Fortsatt garna tipsa mig all information e vardefull. Tack sa lange ticco!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.