AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
955

flytta varvstoppet 325 e30

Power_up
tja.. flyttar man varstoppet endast med chip eller kan man göra det på något annat sätt.. tycker den varvar lite dåligt =)... å om det e så att det bara går med chip vad skall man ha för chip om man vill ligga på ca 7000varv/min.. bilen i fråga 325 e30 -90
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Skulle inte rekommendera detta på M20B25 om du inte tagit åtgärder så att toppen hänger med. Du har för länge sedan passerat maxvrid vid 7000 rpm så det ger inte mycket.

Du vinner mer på att optimera flödet (insug, portad topp, grenrör) men om du verkligen vill ha mera klös i motorn så tycker jag att turbo är enda vägen, M20B25 är svårflörtad att få ut över 200 HK som vanlig sugmotor.

Andra åsikter välkomna!

BMW 325iX Registry Länk
Power_up
jo jag vet detta..men det kommer alltså nytt grenrör.. m.m. eventuellt en turbo oxo.. fast jag tycker att mitt varstopp går i precis när det e som roligast å vill kunna varva lite till.. å vad jag har läst om toppen så skall den redan flöda rätt så bra.. så det e nog ingen ide att gå loss på den.. men som sagt.. jag vill veta hur man flyttar varstoppet.. alltså är det med chip eller e det mekaniskt..
Ve
114
Veloce
320i -89 2,5
323i -82
Du gör det med ett chip, om du sedan kompletterar med en lite vassare kam kan du nog få en trevlig maskin.

Power_up
ok.. så det e chip som gäller då.. tack för hjälpen.. jupp det blir vassare kam.. å lite annat lull lull
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.