|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Franke |
Tjena ! Sitter och planerar lite inför vintern då jag har planer på att sätta på ett riktigt sprut/ tändning på min 318. Har sökt och läst lite om olika sprut men det verkar vara en djungel =) Har blivit intresserad av Prospark sput/tändning men det jag läst här på forumet får mej att tveka lite. Har inte fått någon riktig uppfattning över huvudtaget om Prospark. Är det bra eller är det dåligt.Så till frågan : Vad tycker ni om prospark och vad har ni för erfarenhet av det ? Finns det något bättre alternativ för ca 15000 - 20000? Tacksam för svar!! Mvh Danne |
Rotti |
mbe är ett bra sprut.. |
Franke |
Vad är mbe? Och vad får man tag i det ? |
| MBE säljs av ENEM. www.enem.se | |
Franke |
OK. Hittade på det men det står inget pris. Någon som vet vad systemen kostar ? |
|
Jag har kört med Prospark i min 325 turbo och måste säga att det har fungerat bra och det kostar ju inte en förmögenhet! Länk |
|
|
Själv tänker jag använda Microtech system till min M5:a, tror att det kommer funka bra. Länk: Länk |
|
Dahlberg |
Tycker att DTAfasts P8PRO fungerar väldigt bra och har många finesser. Se deras hemsida: www.dtafast.co.uk |
Hello Nasty! |
MBE går loss på ca:30.000kr. Varför inte Autronic? Mvh/Henrik |
| 30 för MBE? MBE har inbyggda tändsteg och det en polare köpte nyss nu gick på under 20k. Jag tycker ju Autronic är helt kung, men alla tycker ju olika. | |
|
MBE får du för 16k med inbyggd tändning och allt,likadant som Jakan kör med.... |
|
Franke |
Tack för alla Svaren !! Ja det verkar finnas en del att välja på =) Har aldrig hållt på med nåt riktigt system tidigare så jag skulle gärna vilja ha ett system som inte är så svårt att hålla på med. Samtidigt vill jag ha ett sprut/tändning som är så pass bra så att jag inte går miste om effekt och som ger mej en ganska driftsäker bil. Har även planer på att byta till en sexa istället för en fyra. M50 kanske =) Mbe verkar ju ligga i rätt prisklass men haltec ligger väl däromkring med. Med tanke på det man hört om om dom olika spruten så har jag aldrig hört nå illa om haltec. Prospark däremot verkar alla volvoåkare gilla, men dom gillar ju Volvo oxå =) OM vi säger så här då Haltec mot Mbe ? Vilket kan passa en nybörjare bäst ? Tack på förhand! Mvh Danne |
|
Nybörjare = haltech lättare sprut finns inte... |
|
| Nää, Haltech är basic. | |
|
Bäckis: menar du att Haltech är lite stenålder?? vad ska man satsa på om man är nybörjare på programerbara sprut?? BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion |
|
|
Ja haltech är gammalt,men de funkar klockrent. Men de finns ju inte alla funktioner alla vill ha... |
|
| Vilka finneser missar man med Haltech vs Autronic??? | |
|
hestec ,komplett med wastefirespolar osv. 17500:-. Bara att koppla in och starta. |
|
|
Ante: så vilka finesser har hastec? als launch? BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion |
|
Andie_83 |
Hazze>> Är det du som har en orange TIC på www.2bar.nu? I så fall vill jag tacka dig, för när farsan såg filmen med din bil så gick han med på att hjälpa till att konvertera e21:an. Vad laddar du max, och hur många hästar ligger den på? Hur mycket tror du jag måste kompsänka, kör idag orginal 9.5. Är det svårare att konvertera en bil med mek sprut? Tacksam för svar, ha det bäst MVH //Andy |
|
Ekman: Hestec har als samt launch . mvh Ante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.