|
|
|
|---|---|
eing9911 |
Är det nån som har någon information om denna bil? Finns det nån i sverige m.m. Tacksam för svar. |
|
M7:an producerades väl aldrig? Den fanns på förslag men de beslutade att lägga ned den? Vart väl ngn version av 850 istället... Kolla på www.bmwcs.com, det finns en artikel om alla M-bilar där, och de beskrev just vad som hände med M8an som aldrig blev till. /Marcus |
|
|
M8 gick aldrig i prod, det fick räcka med att göra 850 så optimerad som möjligt.... MVH Philip |
|
|
Många brukar kalla 850csi för M8 vilket inte stämmer. Någon M8 producerades aldrig. //Schnitzer |
|
Jompa |
Om jag inte är ute och cyklar på djupt vatten så har jag för mig att det letade sig ut ett par (5-10st) M8:or på marknaden (850csi med lite fräckare kjolpaket) men jag kan ha fel BMW= Bäst Man Wäjer |
Grusse |
M8:an producerades aldrig, men en prototyp byggdes med mellan 5-600hk. BMW stoppade projektet alldeles innan produktionen skulle börja. Läs mer om det i bayerish blatt nr.3 |
eing9911 |
Det var ju synd att den inte kom i produktion. Tack för alla svar. |
pjotor |
Vissa kallar som sagt 850csi för M8, csi:n har 380hk mot 850:ns 300hk. |
|
BMW byggde en prototyp på M8:an som tyvärr aldrig kom i produktion Motorn är en 48 ventilars 5,7 L V12 med 550 hk Motorn sitter idag istället i McLarenF1 gatbil |
|
|
Dette må være et godt eksempel på hvor uvurderlig dette forumet og nettstedet for øvrig er for BMW-fantaster. Er det noe man lurer på, så er det bare å slenge i vei et spørsmål og svar følger som regel direkt. Og er det noen interessante innlegg kan man lese og lære mye av andre. Dette er BMW-landet fremfor alle. SKØ -nyteren av kjøreglede |
|
|
M8 = 850csi är väl delvis sant! Kolla in Länk där en 850csi enligt reg papperna är en M8. Ett faktum som är svårt att bortse ifrån även om det också har funnits en "riktig" M8 prototyp med vulgo utseende och en hormonbehandlad motor. |
|
Erik Andersson |
kolla in Alpina B12 cupé |
Zobbe |
Självklart så argumentar alla ägare till 850csi att det just ÄR en M8, men så är väl inte fallet. 850csi är inte officiellt betecknad som M8. Men om jag inte har helt fel så kan man på motorblocket se det kända M-emblemet, så man kan ju ana vad som var på gång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.